Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

Vad är er max-buget för bröllopet?

ok det är knappt som man vågar erkänna detta (typiskt svenskt)

...vår maxbudget är på ca 300 000 då ingår iofs resa men inte ringar plus småsaker som jag betalar löpande på lönekontot. Vi bjuder ca 110 st och räknar med att blir ca 90. Just nu har vi ca 30 000 för "oförutsedda utgifter" inräknat i budgeten.

Största posten är för mat och dryck vilket blir ca 110 000-120 000.

Jag känner ingen som kan hjälpa till billigt (alla våra vänner är civilekonomer, biomedicinare, lärare, läkare eller jurister vilket är tämligen värdelöst när bröllop skall ordnas ). Eftersom både M2B och jag jobbar 50-70 h i veckan måste vi leja bort en del så det gör ju även att allt blir dyrare (plus att jag är en "slösa"...)

Bor i stockholm men gifter oss "på landet"

• iregnet2010

0Maria0 skrev 2010-01-20 21:11:50 följande:
    Puh, fick lite ågren - plötsligt kändes det som att vi var de enda över 100'...Iregnet - ser ut som att vi har samma pris per kuvert, där fanns det liksom inte mycket att göra när vi bestämt oss för vad vi ville ha! :)Resan är inte inräknad för oss heller, vi kommer att önska oss presentkort i present.

jo jag kände att jag "bröt trenden" i tråden något med mitt erkännande. nej och jag tycker ändå att det kuvertpris vi har det på det stället vi valde var betydligt mycket bättre än de priser jag fått offererat här i stockholm (1500-1700 pp  vilket jag tycker är att ta i )

totalbudgeten tror jag varierar väldigt mycket om hur noga man är med att räkna med allt. Vi funderar även på att önska oss bidrag till resan istället för presenter men samtidigt vill vi boka resan innan så man måste ju då boka en resa man har råd med. Får vi bidrag så är det bra för då kan vi ju lägga de pengarna på något annat, man har ju trots allt ett liv även efter bröllopet även om det i vissa BT-stunder inte känns så

• iregnet2010

las vegas bruden skrev 2010-01-23 17:53:50 följande:
    Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer? Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.

jag betalar mer än min blivande eftersom jag tjänar mer. Känns inte rättvist att vi skulle betalar lika mkt eftersom hans "uppoffring" då skulle bli större än min...men samtidigt så börjar ju gränserna mellan vad som är "mitt" och "ditt" ändå suddas ut nu ju närmare vi kommer bröllopet så det kanske jämnar ut sig i längden för er iallafall om ni har det likadant ?

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?