• Augusta2011

Vad är er max-buget för bröllopet?

Vore väldigt intressant att få veta vad ni som planerar bröllop tänker er att det max får kosta totalt. I ett tidigt skede vet man ju inte vad saker kommer landa på, men det vore intressant att veta vad ni tänker UNGEFÄR. Jag menar inte sak för sak utan en schablonkostnad på totalen.

Vi tänker oss antingen en mottagning för 50 000 kr eller en helkväll för 120 000 kr.

• Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?
  • Alexxxi

Hur många kommer ni va då?

Vi kommer va ca 180-190 och har fått ganska bra priser när det gäller maten m.m så det kommer ligga mellan 125 000 - 150 000, resan är inte inräknad dock. =)

• MarieFredrik

Vi hade satt 40 000 från början men det kommer bli mer så nu har vi ingen direkt gräns men tror att det kommer att landa nånstans runt 60 000 kr, där ingår inte kläder, fotografering eller bröllopsresa.

• Martinaa

Vi kommer nog hamna runt 60-70 000 för sextio inbjudna gäster. Då är ALLT med förutom resa.

• pettan

Tror vi kommer landa på ca 65000kr för en helkväll med ca 75-80gäster! Resan är inte inräknad!

• Augusta2011

Tack för era svar, jätteintressant att höra!

Vi kommer vara ca 80, oavsett om det blir sittning eller mottagning.

180-190 personer? SÅ många skulle vi nog inte kunna få ihop ens om vi försökte! Vad roligt, vilken fest!

• kikel

vi har ingen budjet uträknad alls har inte en anning vad allt kommer sluta på

• CeKe

Vi kommer hamna på max 40000 inkl allt för 100 gäster (bröllopsresan blir ut i skärgården med vår nya båt, så billigt alternativ).

• Martinaa
    kikel skrev 2010-01-19 16:41:42 följande:
    vi har ingen budjet uträknad alls har inte en anning vad allt kommer sluta på
    Den här länken är bra om du inte har en aning om vart du kommer landa. Bara att fylla i, och klicka på räkna ut!

www.brudobrollop.se/planering/budgetverktyg.htm
  • Heloise

Jag har iofs gift mig redan så jag kanske inte ska svara, men det kanske kan vara kul att se hur budgeten höll för oss?

Vi budgeterade på 40 000kr, och det landade runt 45 000kr, i det ingick allt utom bröllopsresa dvs lokalhyra, förrätt, varmrättsbuffe, tårta, fri bar, DJ, ringar, kläder, trycksaker, presenter till tärnor och marsalkar, personal, solist, dukar, servetter, frissa, smink och blommor.

• 31Juli

Vi är enkla av oss och har ca 20 000kr som budget, vi ska ha ca 20 gäster. Vi använder kvarterslokalen=gratis, gör egen buffé och tårta. Jag ska ha en enkel klänning, vill inte ha en klassisk brudklänning, vi gifter oss borgerligt. Det dyraste är nog alkoholen :)

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?