Jessica87 skrev 2010-01-26 23:54:54 följande:
Shit!!!! Jag bli rädd när jag tittar vad ni skall lägga på era brölop!! hur ska vi har råd??? Gud=(Några bra billiga tips? Vi har tänkt att ha lite av varje till mat och sedan enkla tårtor... HJÄLP!!!!!
Det är lätt att få lite panik när man inser vad många lägger på sina bröllop men försök att inte jämföra dig med andra och lägg de pengar NI tycker det är värt. Ni ska ju ha ett helt liv efter bröllopet också och jag kan nästan lova att ni kommer vara lika lyckliga över ett bröllop för 20 000 som ett för 200 000 det handlar bara om hur man själv vill ha det och vad man tycker att man vill lägga pengar på och naturligtvis hur ens livssituation ser ut. har man redan köpt hus, pluggat klart och har ett välbetalt jobb är det ju mycket lättare att slänga upp mer pengar än om man är i en annan fas i livet.
Tänk mycket på vad ni tycker är viktigt på ett bröllop, vad är "måsten" och vad är sånt ni kan tänka er att leva utan?
Vi kan tex inte tänka oss att spara pengar genom att inte anlita en proffesionell fotograf eftersom vi tycker det är viktigt.
Vi kan dock tänka oss att spara lite på att hyra en lokal som är mindre "bröllopig" för att hålla budgeten.
Lycka till med ert bröllop coh drukna inte i bröllopsdjungeln