• Augusta2011

Vad är er max-buget för bröllopet?

Vore väldigt intressant att få veta vad ni som planerar bröllop tänker er att det max får kosta totalt. I ett tidigt skede vet man ju inte vad saker kommer landa på, men det vore intressant att veta vad ni tänker UNGEFÄR. Jag menar inte sak för sak utan en schablonkostnad på totalen.

Vi tänker oss antingen en mottagning för 50 000 kr eller en helkväll för 120 000 kr.

• Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?
  • BlomAnna
    CeKe skrev 2010-01-19 16:44:18 följande:
    Vi kommer hamna på max 40000 inkl allt för 100 gäster (bröllopsresan blir ut i skärgården med vår nya båt, så billigt alternativ).
    Låter hur bra som helst ju! Hur klarar ni det? *nyfiken*
  • Lillskoj

Vi blir ca 80 st och har ett toppen ställe där vi betalar ca 700 kr/ kuvert ocd då ingår allt!
    Brudskål
    2-rätters
    tårta
    kaffe
    avec
    vickning
    Hyra av lokal, serveringspersonal, blomdekoration, ljud, ljus.

Men det är bara för festen, sen tillkommer brudklänning (syr nog upp en "kina klänning" - finns en jätte bra tråd om det) Brudgummens kläder, smink, hår, naglar, bukett, ring - ja, vad mer?? =)

Vi landar nog på runt ca 80 000 kr exkl. resa

• KatjaB

vi betalar 55000 för allt, utom bröllopsresa. Nu ska jag inte säga säkert men skulle tro att vi faktiskt har koll på alla utgifter, det enda som är lite svårt att beräkna är alkoholen, men allt annat vet vi redan vad det kostar

• Mama Eggy

25 000 pix. Hoppas på ca 100 gäster men vi gör maten själva.

• Summer2010

10.000 Kommer ha ca 25 gäster. Ingen resa nu. Annars är allt inräknat.

• CeKe

Vi har en massa underbara människor som erbjudit sig att hjälpa oss med en massa saker En kompis som också planerar bröllop uttryckte det som att vi måste ha världens bästa släkt/vänskapskrets för att ordna en bröllopsfest.

Runt om hos har vi folk som jobbar med och ställer upp gratis med håruppsättning/smink, fotografering (amatörfotograf, men det duger fint åt oss), matlagning, tårtbakning, eventuellt dj (där kan budgeten komma att spräckas lite), sömmerska, väldigt billig lokal där allt finns i porslinsväg stolar & bord etc, ska köpa alkoholen i tyskland, ha betalbar till självkostnadspris, syskon/vänner som vill sjunga på vigseln etc. Och så gör vi alla inbjudningskort/festprogram/tackkort själva.

BlomAnna skrev 2010-01-19 17:54:29 följande:
    Låter hur bra som helst ju! Hur klarar ni det? *nyfiken*
  • Bluebride

15-20.000 kr för 50 pers. Ingen resa inräknad. Ingen alkohol, klänningen är köpt för ett inställt bröllop (min drömklänning, jag ska ha den) kämpar med mat och tårtfrågan nu

• aikidoaasa

ehem... ja... vi har väl kommit upp i nästan det dubbla mot vad vi sa från början...
    Men dels på grund av att vi var tvugna att byta lokal och eftersom vi inte ville byta ned oss så fick festen kosta mer.
    Sedan valde vi en dyrare resa än vad vi först tänkt.

Men det är det värt då vi får just de sakerna som vi vill ha!

• Casmel

Vi hade först en budget på ca 30 000kr men den sprack ganska snabbt och sen sa vi max 40 000kr men vi kommer nog landa på runt 50 000kr när allt kommer omkring...
    Vi kommer ha ca 50 gäster. Men då ingår allt utom bröllopsresan.
    Alltså: Kläder till brud, brudgum och 2 barn inkl. skor
    brudbukett, smink, hår, smycken, ring till brud och brudgum, solist, raggarbil med chafför, fotograf (amatör), lokal+bord+stolar+porslin+dukar, mat, brudskål, tilltugg, servetter, städ, disk, en valfri dryck i baren till maten för alla gäster, bröllopstårta, gottebord, kaffe o kaka, bröllopsnatt på hotell, inbjudningskort, placeringskort osv...Kom inte på mer just nu men jag tror jag fått med det mesta

• 0Maria0

Urk, vår budget är på 120 000 kr för ca 100 gäster...
    Det är mat, dryck och lokalhyra som står för den absolut största posten ca 90 000 kr... För resten är det DJ, klänning och kostym, blommor, ring, trycksaker, underkläder, skor och övernattning på bröllopsnatten. + en post för oförutsett!

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?