• Augusta2011

Vad är er max-buget för bröllopet?

Vore väldigt intressant att få veta vad ni som planerar bröllop tänker er att det max får kosta totalt. I ett tidigt skede vet man ju inte vad saker kommer landa på, men det vore intressant att veta vad ni tänker UNGEFÄR. Jag menar inte sak för sak utan en schablonkostnad på totalen.

Vi tänker oss antingen en mottagning för 50 000 kr eller en helkväll för 120 000 kr.

• Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?
  • moule

vi har 65 gäster och en maxbudget på 60 000 utan resan.

Men det verkar faktiskt som om vi landar under 50 000... =)

• Villabona Djuric

Vi har minst 100 gäster och jag hoppas (lite naivt) att kunna fixa det på 50-60 000, men min absoluta maxgräns är 80 000. Om saker börjar kosta så mycket lovade jag fästmannen att smita iväg på en 1a klass biljett till någon tropisk ö och gifta mig på Arlanda innan planet lyfter.

• clementin7

Våran budget är runt 45 000:- och det är med våran smekmånad som ska vara i Spanien och vi har ca 50 gäster. Vi fixar det mesta själva, maten, drycken, dukningen, serveringen, presenter till gäster med mera. Jag komer gifta mej i en vanlig siden klänning eller nåt liknande och inga gäster när vi gifter oss, bara på festen, eftersom vigseln är utomlands.

Har aldrig varit en sådan där flicka som drömmer om sitt bröllop =) Har faktiskt aldrig tänkt gifta mej tills min underbara pojkvän friade, då kändes det helt plötsligt rätt. Kanske just därför det inte läggs massa pengar på bröllopet.=)

• neapea

Zia 20090618 skrev 2010-01-20 09:12:18 följande:

Vi räknar med ca. 30 000:- och omkring 65 pers. Buffé, tårta, alkohol till maten.. Får små bidrag från föräldrar och kommer önska oss resebidrag istället för presenter.
    Exakt samma här! Samma upplägg och samma kostnader som vi har räknat med
  • las vegas bruden

Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer?

Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.

Valley of fire 2011
  • iregnet2010

las vegas bruden skrev 2010-01-23 17:53:50 följande:
    Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer? Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.

jag betalar mer än min blivande eftersom jag tjänar mer. Känns inte rättvist att vi skulle betalar lika mkt eftersom hans "uppoffring" då skulle bli större än min...men samtidigt så börjar ju gränserna mellan vad som är "mitt" och "ditt" ändå suddas ut nu ju närmare vi kommer bröllopet så det kanske jämnar ut sig i längden för er iallafall om ni har det likadant ?

• las vegas bruden
    iregnet2010 skrev 2010-01-23 17:58:58 följande:
      jag betalar mer än min blivande eftersom jag tjänar mer. Känns inte rättvist att vi skulle betalar lika mkt eftersom hans "uppoffring" då skulle bli större än min...men samtidigt så börjar ju gränserna mellan vad som är "mitt" och "ditt" ändå suddas ut nu ju närmare vi kommer bröllopet så det kanske jämnar ut sig i längden för er iallafall om ni har det likadant ?
    Vi har inte delad ekonomi och kommer aldrig ha.. Men självklart betalar han mer än mig i princip varje månad. Men det känns fel att jag ska välja klänning, ring osv också ska han punga ut med allt. Samma sak med resan, nu kommer hans bli dyrare eftersom det är han som kommer köra mc:n och jag "bara" sitta bak på.

Valley of fire 2011
  • KatjaB

vi bor ju ihop och har gemensam ekonomi, så alla pengar som kommer in är bådas pengar. Vi gör ingen skillnad på mina eller hans räkningar, allt betalas rakt av, har ett matkonto och så sparar vi pengar till både barnen och annat.
    Nu gör ju alla olika men för mig är det otänkbart att leva på något annat sätt när man har ett helt liv ihop, vem som köpte vad eller tjänade vad en viss månad känns inte så relevant.

För tillfället tjänar jag mer än m2b, han är pappaledig och jag jobbar. Det har växlat lite genom åren vem som tjänat mest, beroende på jobb och föräldraledighet mm. Sånt brukar väl jämna ut sig för det mesta iallafall

las vegas bruden skrev 2010-01-23 17:53:50 följande:

Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer?
    Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.
  • Zia 20090618

Vi har precis öppnat ett gemensamt sparkonto inför bröllopet men där sätter vi in så mycket vi kan varje månad. Vi har mål för hur mycket som bör finnas på kontot allt eftersom men inte kommer vi föra några anteckningar om hur mycket jag resp. han för över. Men då har nog vi ganska gemensam ekonomi egentligen...

• momalolinon

vi jobbar som tokar för att få in lite extra pengar som kan läggas i bröllopsbufferten, jag hade räknat på ca 30.000, då de mesta kommer att göras själv...
    klänning köpt, den kosta 1200 med frakt mkt bra pris!!
    lokalhyran är 2000, bil och chafför 1000.

vad min bukett kommer kosta vet ja inte än, hår och smik har ja kompis som är frisör så där sparar ja in lite pengar :)...

dukning och dekoration kommer jag lägga ut på min/mina tärnor, dom litar ja på.
    inbjudningskorten gör vi via nätet( beställer )

de som kommer kosta är mat, ring/ar, fotograf.
    har säkert glömt massa saker nu men ja tror att pengarna räcker...resan föresten den är inte inräknad än

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?