• KatjaB

Vad är er max-buget för bröllopet?

vi betalar 55000 för allt, utom bröllopsresa. Nu ska jag inte säga säkert men skulle tro att vi faktiskt har koll på alla utgifter, det enda som är lite svårt att beräkna är alkoholen, men allt annat vet vi redan vad det kostar

• KatjaB

enligt ëtt bröllopsprogram som gått på tv så kostar medelbröllopet i sverige 120 000, men jag tror nog att det är vanligt med bröllop under de summorna också. Det som kostar mest är ju när man köper alla tjänster och inte gör något själv, har man däremot kontakter, kan göra saker själva så får man ner priset rejält. Det enda som vi inte "unnar" oss är en tjusig transport, den känns faktiskt minst viktig. Annars så är vi prismedvetna med väljer främst vad vi vill ha och sedan hur vi ska få det att passa vår budget.

Grodfrun skrev 2010-01-21 02:02:12 följande:
    Hej!Har i UK dar vi bor ar medelkostnaden for ett brollop ca £22,000 och vi ligger en liten bit over det i var budget. Jag orkar inte kolla vaxelkursen just nu sa vi sager att den ar 10kr, da ar budgeten over 220,000kr med andra ord. Och det ar alltsa medelbudgeten (och saledes medelkostnaden) i vart land.Ar det nagon som vet medelbudget/kostnad for Sverige?Jag blir latt anfadd av att tanka pa hur mycket pengar det ror sig om.. pust!
  • KatjaB

vi bor ju ihop och har gemensam ekonomi, så alla pengar som kommer in är bådas pengar. Vi gör ingen skillnad på mina eller hans räkningar, allt betalas rakt av, har ett matkonto och så sparar vi pengar till både barnen och annat.
    Nu gör ju alla olika men för mig är det otänkbart att leva på något annat sätt när man har ett helt liv ihop, vem som köpte vad eller tjänade vad en viss månad känns inte så relevant.

För tillfället tjänar jag mer än m2b, han är pappaledig och jag jobbar. Det har växlat lite genom åren vem som tjänat mest, beroende på jobb och föräldraledighet mm. Sånt brukar väl jämna ut sig för det mesta iallafall

las vegas bruden skrev 2010-01-23 17:53:50 följande:

Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer?
    Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.
Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?