Inlägg från: las vegas bruden |Visa alla inlägg
  • las vegas bruden

Vad är er max-buget för bröllopet?

Vi kommer nog landa på 100 000 ungefär, men då har vi inget vanligt bröllop. Vi ska göra en mc resa på route 66 och sedan säga ja till varandra i Las Vegas, på Valley of fire.

Jag är också förvånad över hur billigt undan alla kommer, skönt om ni lyckas hålla en maxbudget på 50 000!

• las vegas bruden

Tänkte höra hur ni gör.. Delar ni 50/50 eller betalar mannen mer?

Jag har tänkt att betala halva summan av allt, det är en självklarhet för mig. Trots att sambon tjänar mer.. Jag ska i alla fall kämpa och spara så jag förhoppningsvis kan bidra med hälften.

Valley of fire 2011
  • las vegas bruden
    iregnet2010 skrev 2010-01-23 17:58:58 följande:
      jag betalar mer än min blivande eftersom jag tjänar mer. Känns inte rättvist att vi skulle betalar lika mkt eftersom hans "uppoffring" då skulle bli större än min...men samtidigt så börjar ju gränserna mellan vad som är "mitt" och "ditt" ändå suddas ut nu ju närmare vi kommer bröllopet så det kanske jämnar ut sig i längden för er iallafall om ni har det likadant ?
    Vi har inte delad ekonomi och kommer aldrig ha.. Men självklart betalar han mer än mig i princip varje månad. Men det känns fel att jag ska välja klänning, ring osv också ska han punga ut med allt. Samma sak med resan, nu kommer hans bli dyrare eftersom det är han som kommer köra mc:n och jag "bara" sitta bak på.

Valley of fire 2011
Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?