• Augusta2011

Vad är er max-buget för bröllopet?

Vore väldigt intressant att få veta vad ni som planerar bröllop tänker er att det max får kosta totalt. I ett tidigt skede vet man ju inte vad saker kommer landa på, men det vore intressant att veta vad ni tänker UNGEFÄR. Jag menar inte sak för sak utan en schablonkostnad på totalen.

Vi tänker oss antingen en mottagning för 50 000 kr eller en helkväll för 120 000 kr.

• Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?
  • 0Maria0

Ska kanske säga att i "mat och dryck" är rubbet inräknat - fördrink, tilltugg, trerätters + vin till detta, fri bar hela kvällen, kaffe och tårta + konjak och sånt och serveringspersonal/barpersonal.
    Lokalhyra är förutom den faktiska lokalen - dukning, kandelabrar, mindre blomsterdekoration, all porslin och linne inkl överdrag till stolar...så tja, det är ändå ganska mycket vi får för pengarna...

• Uttan

30.000 kronor med allt utom resa inräknat. 79 personer. Buffé, tårta, alkohol/dryck etc.

• rowan

En gång i tiden hade jag ett bröllop på 56.000 kr. Då var vi 98 gäster, hade kombination av catering och privat tillagad buffé, ringar (den största posten, på 18.000), kläder (mannen köpte till reducerat pris, jag fick uppsytt). Musiker ställde upp privat, de var familj. Övriga kostnader: fotograf, trycksaker, dekor, mat, dryck, etc.

(Detta var 2006)

• Tedvik

Vi räknar med runt 40.000 kr. Då är vi ca: 70 pers.
    Det är räknat med rubb och stubb.

• Zia 20090618

Vi räknar med ca. 30 000:- och omkring 65 pers. Buffé, tårta, alkohol till maten.. Får små bidrag från föräldrar och kommer önska oss resebidrag istället för presenter.

• Angel2

Vi har 50.000 som Max men de kommer inte blir så dyrt. Vi kommer ha runt 100 gäster. vet då inte hur många barn som kommer utöver det.
    Och då har vi räknat in allt i det priset.

• Happyeverafter

Mitt bröllop kostade 28.000 kronor för allt (89 gäster) men då bor jag också på en mindre ort där det är relativt billigt med lokal och sådant. Fixade all mat själv och pysslade med alla inbjudningar. Dessutom gjorde vi tackkorten i förväg så när gästerna gick hem på natten fick de ett foto med sig på en gång - sparade mycket i porto på det sättet och alla blev överraskade och glada.

• Fröken Strössel

Vi räknade med 60 000 för ca. 45-50 personer. Ser ut som att vi kommer hamna där också. Resan kommer utöver detta.

• fialotta82

Vi hade en budget på 30 000 först som vi hade satt som max. Insåg snart att vi var tvugna att höja den. Höjde till 40 000 men nu verkar det närma sig 50 000 snarare. Ser att många har haft ungefär samma bana här. :)
    Då ingår bröllop med trerätters på båt, vin till maten, tårta + kaffe, fotograf (amatör), smink/hårstyling (amatör), klänning och kläder till brudgum. Vi kommer ha 50 personer till bröllopet ungefär.
    Vi har haft lite andra, billigare alternativ med i planeringen också men känner oss mest nöjda med detta ändå.
    P.S Vi bor i Göteborg. Vet inte om det spelar in men kan tänka mej att budgetarna varierar lite över landet.

• iregnet2010

ok det är knappt som man vågar erkänna detta (typiskt svenskt)

...vår maxbudget är på ca 300 000 då ingår iofs resa men inte ringar plus småsaker som jag betalar löpande på lönekontot. Vi bjuder ca 110 st och räknar med att blir ca 90. Just nu har vi ca 30 000 för "oförutsedda utgifter" inräknat i budgeten.

Största posten är för mat och dryck vilket blir ca 110 000-120 000.

Jag känner ingen som kan hjälpa till billigt (alla våra vänner är civilekonomer, biomedicinare, lärare, läkare eller jurister vilket är tämligen värdelöst när bröllop skall ordnas ). Eftersom både M2B och jag jobbar 50-70 h i veckan måste vi leja bort en del så det gör ju även att allt blir dyrare (plus att jag är en "slösa"...)

Bor i stockholm men gifter oss "på landet"

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?