Inlägg från: mrsya |Visa alla inlägg
  • mrsya

Orientalisk Bröllop! Del 3

Alex- Tack..nu är det klart! :)

Mirey- peach och lila är inte alls omatchande! Jag tycker definitivt att du ska köra på det du är sugen på.. Lila och rosa är också fint, men jag tycker peach o lila är mer ovanligt och unikt, och framförallt så är det vad du vill ha.
    Skönt att sminket känns bra iaf :) Ska också ha lösögonfransar, är sugen på make up stores "doll".

Ang. håret, känns skönt att vara nöjd faktiskt :) Det blev ingen färdig uppsättning, men själva grunden, framifrån, höjden på den, testade med slöjorna osv.
    Det blir en ganska klassisk uppsättning, en liten bulle på huvudet med låg uppsättning, och en snedbena, luggen blir som en gardin haha..svårt att förklara :)

• mrsya

Alex- Varför får du inte ha gardinlugg haha?
    Fransarna har jag inte testat, men har sett flera som testat, vet att de är ganska enkla att använda.. :)

Nu är det luuuunch :) kililili...fett hungrig

• mrsya

Chris krya på dig..mkt magsjuka som går nu, det är väl en släng av det du har fått?

Alex- haha okej nu fattar jag..du o alla andra vill ha variation? :) Du är säkert fin i allt..

• mrsya

Mirey- Jag har två slöjor, en fransk som jag ska ha på hela frisyren, så bara luggen syns, om du förstår. Sen efter kyrkan o första dansen byter jag till den kortare, och den ska sitta i början av bullen..så lite olika har vi. Tycker allt är fint, därför det är så svårt att välja :)
    Ska du ha tiara eller diadem? Jahni är den hög eller låg?

• mrsya

Mirey- ja den första är en spansk slöja..Den andra är en kortare med två lager o diskret satinkant runt. Den andra ska sitta precis där uppsättningen börjar..precis mellan själva bullen på huvet o uppsättningen..Svårt att förklara :/
    Jag har också ett diskret diadem..det är pärlor med små strasstenar runt vArje pärla..typ 1 cm bred...gillar inte heller överdrivenhet :)

Shit så trött..nattiii!

• mrsya

Hello tjejer

Det var längesen :o)
    Hoppas allt är fint med er..
    Fin klänning haiati, frågar igen..vad heter du egentligen :)

Så roligt!! Nu har min tiara och halssmycke kommit:)
    Woho! Väntar ivrigt på den andra klänningen nu.
    Nu har vi börjat skriva inbjudningskorten..snart behöver man dela ut dem också..

Hoppas ni mår bra! Ännu en kväll/natt på jobbet..hoppas ungdomarna är snälla på gatan.

Take care

• mrsya

Bad news girls...kanske inte blir ngt bröllop. Jims systers man dog idag, bara 52 år gammal, i syrien. Svärmor åker till syrien imorn. Får se vad som händer.. Enligt tradition så måste man sörja i 40 dagar, när personen är ung brukar man sörja i 1 år. Vet inte hur det blir för vår del :( Orkar inte ens tänka...

• mrsya

Alex- Ne hjärtinfarkt, helt oväntat. Vet inte hur det blir..
    Yerham amwatek.. Jag hoppas att vi kan fullfölja det..kan inte låta bli att vara lite egoistisk. Har inte lust att betala hyra i ett år till för en tom lägenhet...dessutom kan ju fler dö (Gud förbjude).. Ja vettefan alltså..

• mrsya

Mirey- Tack gumman,,,Svärmor bad mig hålla på inbjudningskorten till de är tillbaka från syrien.. Hon sa att även om vi fullföljer bröllopet så är såret färskt för alla, samtdigt som det är drygt att skjuta på det ett år..

• mrsya

Tack sötisar. Jag tänker också som er. Jag hoppas man vill fullfölja bröllopet. Vi kommer förlora så mkt, och det gör inte att han kommer tillbaka till livet.
    Jag vet inte hur länge hon blir borta, svärmor, men ca 1 vecka. Är det mer, då får vi ringa dit o kolla hur de vill ha det..Måste börja bjuda folk i sådant fall..
    Känner mig hemsk som tänker på mig själv.. :/

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3