• bobods

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej Karlstadbrudar!
    Gifter mig på Forshaga Hembygdsgård 7 augusti. Massor kvar att göra! Svarar på flera ämnen samtidigt då jag kommer in så sent i diskussionen :D

Kläder: Var på både Klädestjänst och Karlstads Högtidskläder igår, och måste säga att Högtidskläder var MYCKET trevligare och hade finare klänningar än Klädestjänst. Dock mycket svårt att bestämma sig, har tänkt att åka till Zari i Degerfors i helgen. Känns som det börjar bli bråttom!
    Min m2b kommer köpa en kostym från www.suitopia.se, ska tydligen vara jättebra och inte särskilt dyrt! Har just beställt tygprover.

Catering: Måste finnas mycket vegetariskt. Har hört mycket gott om Ditt Matställe, men tycker det är för mycket kött. Hur är det med Capiscum? Någon som tycker något?

• bobods

www.cakehelp.se har ju himla fina sugarpastetårtor!
    tartpinglan.se gör inga egna tårtor, men har kurser och material.

Jag kommer nog att köpa flera olika "vanliga" tårtor från tex Hanna Larssons (mums!) och en liten "fintårta" från cakehelp. Är ju dyrare med sugarpastetårtor, och det är faktiskt inte särskilt gott, hur snyggt det än är.

• bobods

Vad roligt med någon mer som valt Forshaga hembygdsgård! Vi var där och tittade häromdagen, det är ju verkligen fint inuti också. Borden ska enligt hon som visade oss runt rymma 8 pers vardera, det var dock nybonat när vi var där så jag såg inte hur de såg ut. En stol fick jag provsitta och den var faktiskt riktigt skön, för att vara en "sån stol" om du förstår vad jag menar... Vi struntar därför i stolsöverdrag, känns som en onödig utgift. Kanske pyntar med en rosett i tyll eller liknande istället, finns billigt på tradera

• bobods

Förresten - är det någon som vet någon som hyr ut en folkvagnsbubbla? Gärna cab. Har samlat på bubblor sen jag var två år och har över 300 leksaksbilar, det känns som det enda rätta transportalternativet...

• bobods

Hej Allez! Vad kul att höra att man kan tycka så olika. Och jag måste hålla med om att det måste vara choklad (gärna med chokladmousse) om det ska vara sugarpaste. Vi kommer nog att ha en sugarpastetårta (choklad såklart) och övriga tex frukttårtor.

Ps. Du måste gå in på inställningar och göra ditt galleri offentligt

• bobods

Hej!
    Jag tror det är lagom med två solosånger om man väljer två psalmer/allsånger. Somebody är ju bara sååå fin! Utan dina andetag har vi också lyssnat på men raden "Men bara när du inte hör, vågar jag säga så" förstörde det för oss, vi som alltid varit superöppna med vad vi känner. HELA texten måste kännas perfekt på min bröllopsdag Samma sak med "Jag ger dig min morgon, jättefin text men "...skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig" känns inte riktigt som oss.

Låtar vi funderar på till solosång är:
    Takida - Curly Sue. Den finaste kärlekslåten som bara passar oss sååå bra om man lyssnar på hela texten.
    Katie Melua - Nine Million Bicycles. Våran låt
    Jonas Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Kommer säkert komma på fler, och så kommer det bli svårt att välja...

För er som har spotify har jag en hel lista med låtar vi funderar på: open.spotify.com/user/bodilbullen/playlist/2MgbXkVEoKEpD2XoudAyCt
    För er som inte har spotify, vill ni ha en invite? Underlättar verkligen letandet efter musik och man slipper leta på youtube Skicka er mailadress till mig så skickar jag en invite.

Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan kan vi väljer friare hur vi lägger upp vigseln. Fler som gifter sig borgligt, eller utomhus?
    Såhär ser min preliminära vigsel ut iallafall:

?Ingångsmusik - spelas av fyra kontrabasar, bl.a. min bonuspappa
    ?Solosång
    ?Kort inledning VF
    ?Allsång, kanske I folkviseton
    ?Dikt
    ?Vigseltal VF
    ?Bibelord, läses av mamma
    ?Allsång, kanske För kärlekens skull
    ?Vigselakt, ringväxling
    ?Välsignelsen, läses av min syster
    ?Solosång
    ?Avslutning VF
    ?Utgångsmusik, av basarna igen

Vigselprogram kommer jag göra själv i Word, ett A5 med text på båda sidor så blir det halva kostnaden

• bobods

Åh! Glömde skriva en av favoriterna - Ulf Lundells Kärleken förde oss samman. Så himla fin! Men trist att den varit med på nästan alla bröllop jag varit på :-P

• bobods

Tusen tack! Ska genast kolla upp det!

Ringde till Capiscum för att boka catering idag, men de har fullt när jag gifter mig Kan någon tipsa om ett bra cateringföretag som har buffé, gärna med en del vegetariskt? Har letat mig febril...

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!