• bobods

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Åh vad roligt att ha skorna färdigt! Jag plockar mina flera gånger i veckan och bara tittar på dom Har köpt söta röda satinband till dom också så dom matchar färgtemat

Välkommen Knopan!

Inget nytt på frisörfronten... Men jag är snart färdig med inbjudningskorten - har köpt söta frimärken på www.posten.se, med två ringar på! Ett tips

• bobods

VB blivande VD skrev 2010-03-27 15:41:15 följande:

letar fortfarande lokal fick tips om forshaga hembygdsgård med visst är det en av er här som bokat logen 7 augusti?/Veronica
    Det är jag det!
    Vad tråkigt att inte ha lokal klart. Vi bokade i december och då fanns det bara två datum på hela sommaren som var lediga... Hur många blir ni? Ni har förstås kollat med träfotere när ni gifter er i Grava?
  • bobods

Jag förstår att det känns tungt, men du hittar säkert något som blir jättebra!

Om det bara är 40 som ska äta kanske Tällerud vore nåt? Det är Alsters hembygdsgård, hur fint som helst.

Sen finns det ju massor om man är beredd att åka en liten bit, och det är väl bättre än att stå utan lokal, tex i molkom finns Nyeds hembygdsgård och i Väse finns en SUPERGULLIG gård som vi funderade på först. Ligger alldeles bredvid Väse kyrka.

Från Grava är det väl inte så långt till Stora Kils hembygdsgård, har du kollat med dom?

Alla hembygdsgårdar finns på www.hembygd.se/index.asp

Lycka till!

• bobods

Är det Norrgården i Kristinehamn? Oooooh det är så fint där, jag är uppvuxen i Krhmn och har firat alla valborg, nationaldagar, midsommar mm där. Så fint verkligen!

• bobods
    MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
    Var blir det istället?
  • bobods

VB blivande VD skrev 2010-03-30 10:27:49 följande:

det går fort i svängarna nu har bokat frykerudshembygdsgård fick svar nu i morse att det var ledigt www.hembygd.se/index.aspdet är ju något närmare än norrgård så nu blir det till att boka av så någon annan kan boka där
    Åh, vad skönt för er! Ser ju jättefint ut det där stället också Nu kan du släppa det och koncentrera dig på roligare saker

Idag kommer mannens kostym från suitopia! Ska bli så spännande att se om den passar. Hoppas! Och imorgon ska jag låna en beskärare så vi ska ordna det sista på inbjudningskorten. Har också pratat med ett bussbolag, så det blir att skjutsa gästerna till och från Forshaga. Skulle kosta 3000, tycker jag är rimligt pris och de som åker med får lägga en 50-lapp eller nåt.
  • bobods
    Anglia skrev 2010-03-30 16:32:19 följande:
    Jag blir så avundsjuk på alla som får planera sina bröllop.. Jag vill ju åxo.. 10 år har gått.. När blir det min tur?? Men det är i alla fall kul att följa er planering.. =)A
    Väntar du på frieri? Fria själv vetja!
  • bobods

Veronica, jag är övertygad om att det kommer bli bra oavsett om det blir Träfotere eller Frykerud. Förstår att det måste vara slitit att inte ha det 100% färdigt!

MrsMuffin, åh, det är ju så fint på övervåningen på Statt! Vi hade vår examensfest där förra året, vi var ca 80 pers och det var PERFEKT. Som ett slott, och jättegod mat. Och massor av plats att dansa på, behövde inte flytta stolar eller någonting Men då har de egen alkoholförsäljning eller hur?

• bobods

Jag köpte min klänning på Zari i Degerfors, om du hittar någon i Karlstad så ÅK DIT! Det är jättestort och dom har verkligen allt i bröllopsväg.

Jag måste säga att jag känner tvärtom när det gäller bemötande i de två karlstadbutikerna, på Karlstad Högtidskläder blev jag SÅ bra bemött, så hjälpsam och go. Men på klädestjänst (där det iofs var mer folk, stressigare för dom) fick jag inte mycket hjälp och ärligt talat ganska snorkigt bemötande. Hon fortsatte att ta fram klänningar med skärningar jag sagt att jag absolut inte ville ha, lite skumt. Men, alla kan ha dåliga dagar! Är glad att ha hittat min drömklänning iallafall :)

Nu är allt uppkopierat till inbjudningkorten, så i påsk blir det pyssel! Såååå kul.

Vi har inte tänkt ha stolsöverdrag, känns som ett extra moment att göra bara. Annars hade det varit fint, om man kände att man hade tiden

• bobods

ehm.... om du INTE hittar någon i Karlstad såklart!

bobods skrev 2010-03-31 23:11:32 följande:
    Jag köpte min klänning på Zari i Degerfors, om du hittar någon i Karlstad så ÅK DIT!
  • bobods

Jag sitter och funderar över det här med naglar. Jag arbetar som sjuksköterska och får inte ha långa naglar eller nagellack på jobbet. Jag kommer ha semester tre veckor innan bröllopet så lite hinner jag spara ut, men jag börjar jobba igen måndagen efter bröllopet. Det jag funderar på är om det är värt att fixa naglarna på salong, även om jag måste ta bort allt och klippa naglarna dagen efter bröllopet? Vad tycker ni?

• bobods
    Pearldrop skrev 2010-04-01 15:03:21 följande:
    Känns det inte besvärligt att ta bort dem direkt efteråt pga jobb? Man kan ju ha korta, fina naglar med något enkelt lack till! Fransk manikyr är ju fint även på korta naglar menar jag :)
    Helt sant, jag har aldrig funderat på lösnaglar för det är inte riktigt "jag". Det jag grunnar över är om det är värt en fransk manikyr för flera hundra som man måste ta bort dagen efter... Ska ju helst inte ha genomskinligt lack heller. Hum... Svårt det där, jag vill ju ha fina naglar Och jag går heller ALDRIG på salong, så det känns som en riktig lyx. Jag får fundera lite till helt enkelt!

Vad lustigt att vi är så många inom vården! Var jobbar ni?
  • bobods

MrsMuffin: Avdelning 17.

Idli: Välkommen! Gud vad roligt att hitta en klänning! Är det den i galleriet? Nixa eller hur, jag har också provat den!
    Gifter ni er i Säffle?

• bobods

Den klänningen är riktigt snygg på, en riktig formgivare! Jag tyckte också om den men den kändes inte riktigt som jag. Kul att någon annan köpte den!

• bobods

Hahaha, så lustigt. Det har vi säkert gjort Kanske har setts när vi kört cytostatikabehandling på MAVA t.o.m, man vet aldrig

MrsMuffin skrev 2010-04-03 19:48:14 följande:
    bobods: Men!! Då har vi kanske pratat i telefon ngn gång hihi. Vad lustigt! Kanske tom setts i omklädningsrummet?? Det börjar närma sig nu för oss allihop...den 31 mars var det bara FYRA månader kvar för oss. Jeeez!!! Kan inte fatta...
    Känns verkligen som att det börjar bli SNART! Kan strax skicka in hindersprövningen som varit ifylld länge ;-D
  • bobods

Vi gifter oss också borgligt, men i trädgården på hembygdsgården med en längre ceremoni med musik, bibelord mm. Inför 100 pers! Sen middag och dans.

Nu blev jag nyfiken, om du är någon man känner... Har du redan ordnat hindersprövningen så måste det ju vara ganska snart ni gifter er och eftersom det inte är hemligt så måste ni väl komma ut ganska snart?! Ja det stämmer att du ger hindersprövningen till vigselförrättaren.
    www.brollopstorget.se/Vigseln/juridik.php

• bobods

Det här ju tydligen en person som inte klarar av andras lycka, och det är nog ganska synd om henne för det. En bitter människa, kanske? Är hon själv gift eller går hon och väntar? Är det någon du är nära i jobbet och träffar mycket? Om inte, kanske man kan strunta i henne som Maliinka skrev. Är det någon du träffar mycket tycker jag du ska fortsätta svara henne som du gjorde. Svara henne rakt ut och fråga vad hennes problem är, och säg hur du känner när hon säger som hon gör.

VB blivande VD skrev 2010-04-10 19:41:40 följande:

i stället för att säga grattis säger hon- åhh nu ska vi behöva höra på det tjatet
  • bobods
    agtä3 skrev 2010-04-13 07:24:08 följande:
    Min klänning som var lovad i slutet av mars kommer först i slutet av april! Vi gifter oss i mitten av maj, så det känns jobbigt. Vet ju inte om den passar! Sen ska man ju ha skor och smycken osv. Känner mig lite orolig nu.
    Usch vad tråkigt! Hoppas den kommer i tid - eller att du hittar en annan som du blir nöjd med. Alltid tråkigt när det känns sådär osäkert!

Idag har jag köpt en tärnklänning till min tärna, det blev en röd Nixa, köpte på Högtidskläder. Bild finns i galleriet :)

Imorgon ska jag ringa runt till alla frisörer igen. HOPPAS att någon är klar med semestern och att någon vill ta emot mig. Skulle vara så skönt att ha det färdigt!
  • bobods

Åh om ni visste vad lättad jag är just nu! Har just bokat in mig och min tärna hos Hårverkstan, en frisör som heter Lisbeth. Hon lät såå trevlig, känns bra! Är det någon som har något att säga om henne? Eller om Hårverkstan?

• bobods

Supersnygg verkligen! Sååå skönt att ha klännigen klar.

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!