• Lillskoj

Morgongåva

Hej,

Tänker ni ger er m2b en morgongåva, och isf vad? Jag vet att han tänker ge mig en morgongåva och jag skulle vilja ge en till honom också, men har verkligen ingen aning om vad man kan ge.

• Svar på tråden Morgongåva
  • MondayGirl

Jag funderar på att ge min blivande man en ny gitarr =)
    Det är något som han verkligen vill ha och som han kommer ha kvar länge.
    Är det en konstig morgongåva?

• Sundance

Tror han får en natt på ett hotell på Hven med whiskey-provning. Men jag är lite kluven. På ett sätt så vet jag att han hade uppskattat det och att det gett minnen men samtidigt känns det lite tråkigt att inte ge en sak som består som ett minne resten av livet. Funderar på manchettknappar också men jag vet inte...

• SSegerberg

Jag har både funderat på ett ge min blivande en klocka eller en gitarr. Han skulle nog uppskatta båda sakerna.

Mondaygirl jag tycker inte att det är konstigt med en gitarr som morogngåva. Om han tycker om gitarrer och spelar så är det verkligen en sak som han kommer att komma ihåg och bli påminnd om dig och bröllopet varje gång han spelar.

Lillskoj. Jag har även hört att flera ger sina blivande ett fotoalbum med vacka bilder på sig, jag har hört alltifrån senuella vackra nakenbilder till mera sexiga sådana.

• Aleta

Inget konstigt alls, han önskar sig ju dessutom en. Ett jättebra val, då kan han tänka på dig varje gång han spelar.

Jag vet en kille som gav sin nya fru en saxofon i morgongåva. Hon hade aldrig spelat förr, så det var till ett börja med lektioner.

MondayGirl skrev 2010-01-25 11:56:28 följande:
    Jag funderar på att ge min blivande man en ny gitarr =)Det är något som han verkligen vill ha och som han kommer ha kvar länge.Är det en konstig morgongåva?
  • Karolina1980

Vad gulliga idéer alla har till era män!
    Själv har jaaaag iiiingen aning! Han hade blivit glad för en skywalkskärm, (skärmflyg-pryl). Det är en sak som är säker! Problemet är att en sån kosta 30.000 kr. Mmm..... men det får dock bli något mkt billigare. Ex en forts gitarrkurs. Det hade han också gillat mkt!!!

• bridesilly

Min man fick ett presentkort på tatuering av mig i morgongåva, alltså han gjorde den inte dagen efter bröllopet utan det fick han ta vid ett senare tillfälle. I tatueringen finns mitt namn skrivet i runor

• Rapsbrud

Ska ge min blivande make en liten, väldigt personlig bok som jag har gjort själv i morgongåva. På första sidan har jag skrivit "Jag älskar dig..." och sedan kommer det en anledning på varje sida, t.ex. "...för att du alltid finns där för mig", till varför jag älskar honom. Har blandat "stora" och "små" anledningar och har skrivit dem allt eftersom de poppat upp i huvudet.

Ska nog ge honom något mer också, typ manschettknappar eller något, men har inte kommit på vad än...

• s24086

Har tänkt köpa ett sånt här:

www.festingen.se/product.asp

och fylla det med "vårt liv"

allt från bilder från när vi först träffades till delar av kärleksbrev och små romantiska lappar som skrivits och getts under alla år
    Vår sångs text och små påstående och dikter som e mysiga...

• varelse

MondayGirl: En gitarr låter i ditt fall som ett alldeles utmärkt val av morgongåva! Och som Aleta så fint sa: Då kan han ju tänka på dig varje gång han spelar! Inte ett dugg konstigt, snarare väldigt genomtänkt om du frågar mig!

Rapsbrud: Vilken underbart romantisk och mysig idé! Jag blev lite inspirerad här!!

Jag har länge funderat, för min m2b är en sån där som är supersvår att komma på presenter till. Så fort han fått sina födelsedagspresenter ett år så är det liksom dags att börja fnula på nästa års presenter om jag ska ha en chans att komma på något BRA i tid... men beroende på vad jag tycker om mig själv när jag ser mig i spegeln om ett år, så funderar jag på att göra en sån där Secret Box (det är ett sånt fotoalbum med sensuella bilder på en själv, i underkläder och/eller naken beroende på vad man själv vill). Och efter inspiration från Rapsbrud tänkte jag att man kan ju lägga in små citat om varför man älskar sin man även i Secret box-idén! Sedan tänkte jag också eventuellt på ett graverat halssmycke kanske (utöver Secret box i så fall).

• Rapsbrud

varelse: Låter som en jättefin idé tycker jag! Vilken kille skulle inte bli glad för en sån morgongåva liksom.

• Trasan99

Min kompis ville verkligen ha ett par örhängen som matchade vigselringen med äkta diamanter, och det fick hon. Henne make var jättetrött på allt vad bröllop hette, och ville verkligen ha en ny baslåda till stereon, så det fick han. Väldigt personligt och väldigt rätt...

• varelse
    Rapsbrud skrev 2010-01-25 19:43:26 följande:
    varelse: Låter som en jättefin idé tycker jag! Vilken kille skulle inte bli glad för en sån morgongåva liksom.
    Precis min tanke! Det är svårt att "gå fel" där, så att säga. Bara jag vågar och känner mig tillräckligt trygg i mig själv tills det är dags att boka tid och fotografera!! Men dit är det ännu långt kvar, så jag ska jobba hårt på det. Haha.
Svar på tråden Morgongåva