Vi fortsätter blanda och ge
Ore - trevlig trådstart!
Snigeln - usch, stackars dig som åkte på en överstimulering, mitt i det andra eländet. Du förtjänar verkligen att få ligga på soffan och ta hand om dig själv. Jag undrar också hur du kollade med UL på dig själv, och vad säger FK:s läkare om att en veterinär diagnosticerat?
PB - heja dig! Bra att fröken får en chans först att reda ut det hela, men att ni har en plan B om det skulle behövas.
Cicci - usch, magsjuka är ingen hit. Vad tråkigt att det förstörde din och din mammas mysiga helg, men det kanske ändå var tur i oturen att du inte var själv med båda barnen? Kram!
Här är det fortfarande sjukstuga, men de är feberfria hittills idag, så jag hoppas att det blir dagis imorgon. Tror att både de och jag behöver det.
Igår var vi hos dietisten för vägning, och det var ingen rolig historia. Båda två har legat helt stilla i vikt den senaste månaden, så nu är de nere under -3-kurvan igen. Vi ska prova att öka på Piffs matransoner här hemma, för att slippa sondning på dagis. För Puffs del hoppas vi att ätandet på dagis ska bli bättre och bättre. Om en månad är det dags för ny koll. Båda hade iallafall vuxit 1.5 cm på längden, så det går på rätt håll där, åtminstone. Men de är verkligen sparrisar, för de ligger på knappt -1.5 kurva i längd, medan under -3 i vikt.