• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Själv har jag suttit och chattat med min väninna i Antibes och där är det storm och regn men i Stockholm skiner solen .

Och det är FREEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAG!!! och ikväll blir det en massa champagne.

• Oupsie

Lappis, när behöver du bestämma dig om var du ska ha din fest. Måste erkänna att jag inte riktigt hängde med på de olika förslagen, kanske för att klockan var halv två och jag nästan sov, men jag röstar också på det förslag som innebär minst disk . Det är så tråkigt att stå och diska efteråt.

Det verkar komplicerat med deklarationer och lägenhetsförsäljningar, RUT och ROT och allt var det är. Själv behöver jag inte oroa mig för sånt. En fördel(?) med att inte ha någon inkomst. Eller fördel är nog att ta i...

På tal om inkomst, heja Porchez! Hoppas att du får jobbet .

• Lapinette

Oupsie - tror jag har lite tid på mig fortfarande i mitt velande MEN jag vill gå ut med inbjudan asap så på så vis måste jag ta ett beslut. Det ena var att ha mingel på Vasastans Ost med buffé, höga bord i delikatessbutik och sedan efterfest hos oss med drinkar och snacks, schyst musik. Det andra alternativet var att beställa mat från dem (samma buffé) men att köra racet hemma.

• nennesjuttioåtta

god morgon! Härliga fredag! Snön är fortfarande kvar men solen skiner!!! 

Telis, jag har skickat en bild till dig. nu är det faktiskt Snorkis och BlivFruL skyldighet att göra detsamma, tycker jag!

Vi har varit till bm nu på morgonen och fan trot men jag låg i underkant på sf-kurvan. Preciiiis ovanför den streckade linjen. Det trodde jag aldrig, med den här exploderande krutdurken ajg går omkring med. Hur som, allt såg bra ut, 140 slag /minut och bra värden. Lyssnade på Iron Madiens "The number of the beast" på vägen in och min vikt var 66,6 kg. Spoooky, hahahahah!

Cicci, hahha vilka bravader du är ute på jämt! Eller har varit...

What else... Jo nu måste jag jobba.

• Lapinette

nenne - härligt att allt såg bra ut!

• nennesjuttioåtta

lappis – röstar igen på delikatessbutiken!

• Lapinette

Ja, det lutar starkt åt det! Ska konferera med maken under dagen för det är mest han som är emot det.

• Telis

nenne, ååååååh, vilken fin liten mage!!! Ska genast lägga upp den i galleriet!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge