• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Låter aproligt med 4H för Iris! 

Mingelbingo lät ju jätteroligt!

Telis– krokus? 

• nennesjuttioåtta

eller hänger klockorna (I DALEN pfffahahahahahahha)

• Lapinette

Jag säger som maken ... blåsippor. Det säger han om krokus, skilla ... allt som är i blå nyans.

• Lapinette

Måste erkänna att jag inte riktigt förstår det där med mingelbingo. Hur gör man rent konkret?

• passionsblomman

Telis skrev 2010-04-23 15:47:04 följande:
    Åh, PB, en blomfråga! Vad heter dom vårblommor man ser ute i trädgårdarna nu? Dom har små klockformade blommor, eller hur man nu ska beskriva dom, sitter kanske 3-5 st på varje stängel liksom. Dom är vita fast inte så klart vita som snödroppar utan mer vita med en lite isblå ton i sig?

Hm, är det kanske en väldigt ljus scilla du har?

http://www.blomsidor.se/blommor/scilla/scilla.htm

• Lapinette

Ahhh.. jag stavade scilla fel (med K). Fast de är ju för det mesta blåa.

• nennesjuttioåtta

Lapinette – jag tror att man gör små bingobrickor med 3x3 rutor typ och fyller i olika egenskaper på människorna som ska dit. Sen får alla varsin bricka (alla är olika då) och måste fråga t ex dig om du gillar att dyka. Eller undrar vem som har köpt en resa till rymden. Eller som satte en baguette i halsen. Och om du säger, HA det var jag så får de kryssa för den rutan och 3 i rad vinner en korv

• Telis

PB, tack! Visst var det det, dom på femte raden uppifrån är precis såna som jag menade! Jag hade ingen aning om att scilla kunde vara så ljusa och ha blommorna så tätt ihop. b

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-04-23 16:02:02 följande:
    Jag säger som maken ... blåsippor. Det säger han om krokus, skilla ... allt som är i blå nyans.

Man har varsin bricka och på den är det fyra rutor (eller om man vill fler såklart)
    I varje ruta står något som är kännetecknande för olika människor, eller en händelse.
    Man går runt och försöker hitta någon som passar in på beskrivningen i någon ruta. Man skriver då i personens namn i den rutan och letar vidare. När alla fyra rutorna är fulla ropar man BINGO! Känner man sina gäster(vilket man ju förhoppningsvis gör vid just födelsedagsfest) kan man själv lura på saker man känner till om olika gäster. Annars kan man ta mer allmäna saker.

Exempel kan vara  *är intresserad av matlagning
                               *rider
                               *har hoppat fallskärm
                               *Hejjar på AIK
    eller vad tusan som helst.

Jag var på ett bröllop där en fråga var "känner mig lite småkåt" Den var med på ALLAS brickor så det gick inte att få bingo förrän man fått ett ja på den...{#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge