• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Ja man kanske skulle ta sig en öl nu när maken ändå bara ligger och snarkar i soffan, lite trist sällskap men men

• viktualia

Fru E - det tycker jag absolut... själv har jag bara sällskap av en liten herre som tycker att jag borde byta ännu en blöja på honom... så kallat rumpmuller hördes just...

.. inte lätt att dansa, dricka bärs och byta blöjor samtidigt.. hm...fniss..

• _koko_

Lapinette skrev 2010-04-23 16:54:02 följande:
    Nu stampar kaninen med hela foten ... bom, bom, bom www.youtube.com/watch

ÅÅÅÅÅHHHH!!!! Vilka minnen!!!
    Jag påbörjade ett dansnummer till den låten 199... nånting, men blev aldrig klar... Kanske skulle ta upp det igen, någon som skulle vilja se?

Nu är det bara måndag, torsdag och fredag (med två barn på fredag) som funkar för mig nästa vecka, nån som nappar? Annars kan jag komma förbi dig, Liten, på måndag och lämna overallen. Det kostar 50!! spänn att skicka och jag har busskort just nu.

Annars nappar jag på ölen, passar nog bra efter mina 3 glas vin som jag snart tryckt i mig.
    Sambon är i väg med båda barnen till lekparken och jag tänkte fundera på lillebrors namngivningsceremoni under tiden.

• Fru E

Vickan-vi kan byta en snarkande make mot en bebisblöja han har börjat snarka enormt på nätterna så såvidare utsövd är man inte......

*går ut till kylen och hämtar en öl*

• _koko_

EA - Du har ju toppensällis här i tråden! Nu ska jag kolla nenneskrutts mage.

BS for TS!
  • Lapinette

kokisen - så klart vi vill se! Kan man även lägga upp videos här på BT?

Den här bara måste ni lyssna på
    ">

. Det är en mix på en massa godingar.

• Lapinette

På tal om blöja så kanske jag ska gå och byta min ! 

• Lapinette

Snart att sätta på sig partyklädseln och ge sig iväg till Champagnebaren. Skulle verkligen se fram emot den här helgen om det inte vore så att min man lämnar mig imorgon bitti.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge