Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Vi fortsätter blanda och ge

FruLlis - har inget tips på superbra badbyxor. Vi köpte de första från Lindex och de fyllde väl sin funktion. De vi har nu är ärvda Aquanappies, kardborrereglering för 7-13 kg. Funkar de med antar jag - Mindre har i och försig aldrig gjort något större under badandet. Bara när hon springer naken på stranden...

Måste för övrigt säga att det var skönt att det snöade igår - annars hade det varit snorhalt ute här idag. Nu ligger det ju liiite snö fastfruset på isen.

Och, idag ska jag hämta mina nya gardiner. Spännande. Har aldrig beställt gardiner så där förut. (Är nog ingen jättehemmapysslare kankse...)

Ska för övrigt leta nytt kylskåp. Superskoj att lägga massa pengar på, men reparatören trodde elektroniken lagt av i det andra, och då är det inte värt besväret.

För övrigt - tycker att jag luktar mens. Men ingen direkt molvärk eller nåt ännu. Nån annan som luktat annorlunda före nedsläpp??

• Liten med Mindre

Telis, Vickan, Nenne- maken tycker Mindre blir mer fantastisk för varje dag som går. Samtidigt är hon ju fantastisk på ett annat sätt. Så varje tid har ju sin charm och sina ocharmiga inslag.

Ullared - vet inte om jag skulle klara av det. Jag är ingen bra outletshoppare, även om det blev lite handlat i Vingåker i våras. Måste gå så länge o titta på saker innan jag slår till, och då funkar ju inte en enda storshopping.

Vilar upp mig efter tur till affären. Gardinerna ligger på sängen, fina, och väntar på att maken ska komma från doktorn och vilja klättra på pallen. (Vi tyckte det var bäst att kolla upp honom då det onda i kroppen o knoppen har svårt att släppa). Nyaste rapporten visar att det inte är någon större fara, vila och ta näsdroppar mot undertryck i huvudet som orsakar yrsel...

Just nu tycks det faktiskt som om mormor o morfar har svårast att slappna av inför förlossningen. De hör telefonsignaler om nätterna och ligger o oroar sig för att inte hinna fram.
    Det går väl som det går - klart man är nervös för att det ska gå för fort - men hittills har ju de flesta här hunnit in till förlossningen eller ialla fall akutrummet. Bara makens bästis som fick förlösa i badrummet. Och med tanke på hans händighet tror jag maken skulle klara det galant.

Dags att värma lunchen!

Porchez - hoppas på nya romansen! Vårkänslor är inte illa"

• Liten med Mindre

Lycka till Snorkis! Spännande!

• Liten med Mindre

Omsan - kul att du hittar in när det går. Avundas dig inte tonårstiden. Hugaligen! Det är ju så mycket större grejor igång då är huruvida man ska ta på strumpor på morgonen eller ej... KRAM!

• Liten med Mindre

Vickan - det finns en chans att Trollet kommer ur sin nyföddhetsperiod med tillhörande myckna sovande kring 2-4 veckor. Vaknar till mer och sover mindre = dags att upptäcka världen. Infaller väl i så fall när du kan börja försöka få struktur på tillvaron. Åtminstone om man får tro AW boken som jag nyss repeterat för att kanske hamna rätt/lätt denna gång (hennes teorier passar ju oss rätt bra).

Ore - vi började med grönsaker o potatis, samt majsgröt från affären vid 4 månader. Risken finns dock att majsgröt/majspuré är stoppande, så håll lite koll på magen. Vet inte hur gammal din lillkille är - missade nog det i inlägget.

Lappis- tur att din make framhärdade läkarbesöket. Krya på bihålorna! Antibiotikan gjorde susen för mig i höstas i alla fall.

Själva har vi haft en favorit i repris - hade kvar pizzaingredienser, så det blev pizzabakning med Mindre - så urmysigt som det kan bli! Hon älskar att göra och knåda deg, äta skinka och paprika, och gnager faktiskt pizza med även om magen är rätt full vid det laget.

Nu återstår gardinhängning och lite mer fotopyssel kanske.

• Liten med Mindre

Nenne- fortsätt njuta! Härligt med tisdagsnöje.

Porchez - vi beställer helst bilder från crimson oxå. Om det inte dyker upp gratisbilder någon annanstans. Men då sitter vi å andra sidan alltid o svär över något rörande gratistjänsten.

Sweet - vink vink! Pussa lilltjejen från mig!

Snorkis - skönt att UL gick bra. Spännande o se om det blir en tjej.

MSW - typiskt att det finns bitarbarn på dagis - se till att dagispersonalen håller koll framöver - deras uppgift ju!

Mina gardiner är på plats - fina. Till och med Mindre såg att det var nya gardiner upp: "mamma köpt nya gradiner".

Och vädret är strålande. Trots usel nattsömn blir jag lite uppåt. Fick kämpa för att inte gå hem från dagmamman. Har lovat att åka buss ena vägen för att minska det onda i bäckenet. får sätta mig ute efter lunch, eller mellan tvättpassen.

Fick sms från BS igår, men det frågade mest vad som händer hos oss och i tråden, och beskrev inte hur det går för dem. Väntar på svar fortfarande.

• Liten med Mindre

Muffins o lappis - när jag hade puls på 190 på spinning någon gång i formtoppens historia - då var jag kräkfärdig. Tror generellt att man kan pressa sig lite högre i puls på löpning än ex cykling. Fråga mig inte varför. just i dagarna blir jag ju trött och flåsig av minsta motlut...

Så konstigt!

Vänner - skönt att höra att du har det bra hemma. Jag är i valet o kvalet om jag ska göra mer än att tvätta idag. Har haft bull-planer i flera dagar, men det blir liksom inte av. Det finns ju en liiiten påse kvar i frysen. Och så var det det där med bilder förstås. Får ta o göra lite mer sånt, om inte maken vill gå och skeda middag med mig...

• Liten med Mindre

BS - välkommen hem och hoppas att det går bra och att ni kryar på er. Kanske läge att ösa på med järntillskottet så länge
    Astrid är lös i magen?

funderar på om man ska behöva hålla Mindre från dagmamman oxå när Grynet kommer, för att slippa fler förkylningar. Å andra sidan fick maken influensan utan att jag o Mindre hade den. Äsch - blir det så blir det. Shoppinggallerior kan jag vara utan.

Ore - jag joggade i spåret ett par gånger med min Brio-vagn. Det gick fint det med. Men då har den ju lufthjul o massa fjädring.

Det blev skedning med maken i eftermiddags, istället för bullbak (hade ändå inget mjöl hemma). Han var inte svårövertalad att överge jobbandet en stund.

Mindre hade en ovanligt gråtig eftermiddag/kväll, men efter stor laddning pannkakor, välling och 1 timmes snack i sängen är det nu lugnt. Dessutom är maken iväg o hämtar ny leksakshelikopter. Sååå tyst o fint här. Lagom med en yogastund (liknas vid foldhäst vältrar sig runt på golvet o flåsar) och dusch. Börjar bli hungrig igen och får nog lite fika efter att jag kollat igenom beställningen av bilder.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

oj, lycka till med diet-pakete FruLlis. Och ännu mer lycka till med kurerandet av familjen. Hoppas killarna fått den hjälp de behöver, liksom du då. Puss o kram!
    Vänta några veckor så kommer jag gärna o dricker lite vin med, vad än maken säger.

Orkar nog inte fippla med bilderna ikväll - såg att de behöver behandlas lite mot blåstick - så det får bli imorgon om vi hinner.

Mot kvällsfikat!

• Liten med Mindre

Cicci - hoppas BVC får vad de tål efter den missen. Och hoppas ännu mer att skorpan kryar på sig snabbt! Jobbigt med allt tungt i klump. KRAM!

Tinga - skönt med bra morgon. Sånt kan man leva på en dag eller två i alla fall.

Frejis - skoj med jobbet och hemmafixet. Vad är det för skoj jobb?

FruLlan - jag kommer gärna o myser i ditt vardagsrum. Krya på er först bara, och ha lite semester.

Nenne - å vad mysigt med en liten kick där inne.

Här är vi hemma fortfarande. Var lite oroligt igår när sammandragningarna gjorde ont nedåt - men så hade jag rätt mycket luft i magen, så misstänkte att det kunde vara det. Och rädd att jag misstog mig. Men, som sagt - hemma igen, efter dagmammapromenaden.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge