• Oupsie

Vi fortsätter blanda och ge

Hej, jag är också här lite i bakgrunden. Hinner egentligen inte vara här idag.

Ojoj, stackars människor . Har suttit och läst lite samtidigt som jag suttit i telefonkö .

• Oupsie

Ville bara önska god helg till alla. *skakar baken lite och dricker ett glas bubbel*

Vi kom ju iväg på bio och såg på Avatar (sju år efter alla andra, jag veeet ) och dagen efter firade vi genom att bråka . Nåja, nu är vi vänner igen och snart ska vi åka till stället där vi hade vår bröllopsfest, äta gott (hoppas jag) och sova där en natt. Hunden fick också följa med så vi ska väl gå en skön promenad med henne också .

• Oupsie

Lapinette, skönt att det gick bra på mötet .

PB, vet inte om jag har varit inne och sagt det, stor kram! Hoppades så att det inte skulle vara ett minus.

• Oupsie

Hej hej

Nu har jag inte varit inne på ett par dagar och så glömmer man bort vad det var man skulle kommentera, vilket dåligt minne man har ibland.

Tinga, era stackare! Magsjuka och operationer . Förstår att det känns som för mycket ibland. Hoppas att ni får en toppenhelg, ni är verkligen värda det. Kram!

Porchez, krya på dig!

AM, det låter som att du hade det bra på din semester .

Oj Telis, fullt upp .

September, hoppas att du får en tid snart.

• Oupsie

Lappis, kul med fest .

Jag vill också ha fest. Vet inte vad som ska firas bara, hmm...

• Oupsie

Lappis, ja fira själva gör vi emellanåt, men jag skulle vilja ha en fest, med mycket folk.

Fru E, hej hej! *vinkar*

Vickan, ja, ta initiativ och visa dig handlingskraftig

• Oupsie

Lappis, det har du rätt i, men en trist sak för vår del, är att våra kompisar är så utspridda över landet. Så det är inte så lätt att samla dem vid ett tillfälle, om det inte skulle vara något särskilt att fira för då kommer de säkert. Och det värsta är, bland de som bor här, där vi bor, så umgås vi knappt längre, jag har nästan blivit folkskygg, vill inte träffa folk som jag läst med och som har jobb.

• Oupsie

Ja, det är nog lätt att det blir så. Man känner sig lätt utanför när "alla andra" har det som man själv vill ha. Det ligger nog också mycket i bilden av den "lyckade människan" som finns idag. Man ska ha ett bra jobb, en fantastisk man, ett fint hem och så söta och väluppfostrade barn. Och är det en del som saknas så är det lätt att man bara fokuserar på den biten.

Fick hem tidningen från facket för några dagar sen, i den stod det att det utbildades för många som mig . Vi tillhör dock fortfarande en av de yrkesgrupper med lägst arbetslöshet. Kul att tillhöra bottenskrapet .

Sorry för min pessimism, ska gå en runda med hunden i det fina vädret nu. Kanske blir på lite bättre humör då. Hej så länge.

• Oupsie

Tinga, vad skönt att det gått så bra med maten. Håller tummarna för att det fortsätter så. Och det är absolut värt bubbel .

AM, vad spännande! Hoppas att du kommer med. Ska väl erkänna att jag bara sett några små sekvenser av programmet här och där, men det verkar vara en kul grej .

Telis, säger som Lappis, Go for it!

Köpte majblomma igår när jag var och handlade. Bra av din son att ut och sälja PB, det är ju verkligen för ett gott syfte!

Jag gillar också Rotary Rosé, inte så glad för den som inte är rosé dock. Gillar den som AM länkade till också, har inte testat Ores tips. Kanske får göra det någon gång.

MrsB, tycker att det kliar lite i mina ögon så det kan mycket säkert vara allergi. Elände, fast kanske bättre än att vara sjuk.

Jag mår lite bättre idag, jag får mina svackor ibland. Snaily, tack för att du erbjöd lite Korven-tröst. Det är aldrig fel, även om min hund är ganska bra på det också. Igår var hon dock mer för att brottas än för att pussas det lilla monstret. Kul med allmänlydnadskurs . Jag var på hundträning igår, usch, jag känner mig inte motiverad alls och vi ska ev tävla om tre veckor. Tjoho vad bra det kommer att gå. Nä, nu är jag sådär negativ igen. *försöker rycka upp mig lite*

MSW, hoppas att A kryar på sig.

• Oupsie

Majblommor på pinne? Hur ser de ut ? Såg bara vanliga hos tjejen som jag handlade av.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge