Vi fortsätter blanda och ge
Jag vill vill vill att det ska bli 3 lyckade ivf här inom en snar framtid: Fru E, snaily och PB.
Jobbar febrilt på att kolla upp vem jag kan skicka en sådan beställning till
Nenne: Dricka choklad, bada jacuzzi och liknande låter också vääääldigt trevligt. Och så får du väl övertala P att han får ta paus för litet rajtan tajtan med sin gravida fru om du tror att du kommer ha tråkigt, brukar göra susen för humöret
Vickan: Tror att sovandet började bli mer rutin vid 6-8 veckor ungefär... Men inte helt utan undantag förstås. Och ätandet är det inga fasta tider för, direkt. Det beror ju också litet på vad vi gör på dagarna (dvs när jag vill att han ska äta...). Och hur trött han var när han åt senast (ibland somnar han till när han äter, då får han inte i sig lika mycket och blir hungrig snabbare) och mycket annat. Men återigen, vid 6-8 veckor så tyckte jag att det kändes lugnare i alla fall. Hade då lärt mig att förstå när han är hungrig, och litet sånt. Innan dess var det litet av ett projekt, och det kunde också hända att han ville ligga och amma en timma och väl det, nu är det sällan han äter mycket längre tid än 30 min...
Gaaah, har fått litet bryt på röran i lägenheten. Maken har en hållning som funkar bra för honom, tydligen. Han kommer hem när jag vill på kvällarna, och tar gärna hand om lillkillen. Men samtidigt så får han ju alltid in vad han hade tänkt göra på huset om han får komma hem litet senare osv... Aldrig så sent att han inte hinner umgås med lillkillen, men det är ju så att om han tar hand om lillkillen och jag lagar mat (eller tvärtom), vi äter, sedan blir det litet röjande. Men aldrig tillräckligt, allting blir sakta rörigare och rörigare. Och det får jag titt som tätt panik över, vilket får maken att tycka att jag ska lugna ner mig, vilket gör mig ännu mer irriterad för jag tycker att det är för jäkligt att gå omkring i rörig lägenhet, alldeles oavsett om jag är lugn eller inte. Och med det väder och den temperatur som det har varit under vintern så har det blivit måååånga timmar hemma för mig. Med irritation över röran.