Vi fortsätter blanda och ge
Just det, måste kommentera deta med föräldrargrupp. Jag gick på mammamia i sthlm, de ordnade en föräldrargrupp i början, i vecka 8, dåman fick sitta i ringa o snacka om mat och annat fufens, tror jag o maken var dit ca2 ggr, då var vi påp mcv i en lokal. Sen fixade mvc även föräldrarutbildning i förlossning, så man satt 3 ggr i en aula på söder o fick ngn föreläsning.
Sen ordnade BVC mammagrupp, men det är ju inte samma som föräldrargrupp väl? Victor var 10 veckor på fösta mötet.
Där gick man igenom mat, säkerhet, leksaker och annat som mammor kom upp med.
med barn 2 nu så ordnade bvc mammagrupp o då träffar på bvc för omföderskor - där man tog upp förlossning, mat, säkerhet, syskonkänslor mm mm
nenne, min mvc gav mig en pärm med massa papper, där fanns olika företag man kunde kontakta ag olika saker, tex mamma vattengympa mm, sen ag profylaxen så anordnade de det på mvc också mot en kostnad, men det finns även privat. Kontakta din barnmorksa när det är tid för profylax. Jag gick aldrig på detta, min man vägrade. Jag hade iaf ingen användning av det, o andras in genom nästan o ut genom munnen, yoga och annat gjorde vi på vattengympan.