Vi fortsätter blanda och ge
Vi har acta babyskydd och en bilstol - maxi cosi mobi, som nästa steg.
Jag tror att det viktigaste är att prova i sin egen bil. Det verkar skilja väldigt mycket hur de olika stolarna passar i olika bilar. Och också på om man vill ha barnstolen fram eller bak.
Vi har alltid haft E bak och det har funkat jättebra med båda stolarna (i kombination med en backspegel så att vi kan se henne).
Nu med den stora stolen blir det trångt i framsätet men det fungerar (vi har en 9-5:a).
Har babyskydden du tittar på "separat" bas, alltså man kan ta i och ur själva babyskyddet utan att hålla på med bältet varenda gång? Det är enligt mig ett måste. Så himla smidigt att bara klicka i och ur stolen.
Sedan funderar jag på om man verkligen använder babyskydd i ett helt år? Vi bytte efter ca 6 mån och det var underbart för E. Hon kom upp högre och såg ut lite och blev en mycket nöjdare bilåkare. Och dessutom hade hon faktiskt vuxit ur babyskyddet, så det var dags att byta pga det också.
Ang nästa stol så går vår maxi cosi mobi att "tippa", så att barnet kan åka lite mer liggande, superbra när de somnar på längre resor. Det vill jag inte heller vara utan.
Var detta egentligen svar på någon av dina frågor? *svamlar*