• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

Lillkillen säger "ouäääää" och "grrrrr" angående det senaste... Vet inte riktigt vad det betyder, men om suga på fingrarna kan räknas som tumhållning så har en nagelbitande snaily, en ruvande EA, en RUL-peppad Nenne och en VUL-nyfiken PB hans fulla stöd! (Fyra fingrar är dessutom ungefär vad han får in i munnen...)

Fru muffins: Häftigt med lyckat RUL! Hur växer magen annars?

• Ore

Telis: Ajdå, tråkig start på dagen... Hoppas vigselringen hittas! Och att kylskåpet snabbt kan lagas eller ersättas. (Vigselringar är ju inte lika ersättningsbara, rent sentimentalt...)

Vickan: Har tyvärr inget tips på vart man kan köpa bra amningskuddar, jag sydde egen Vilket maken tyckte verkade vara rätt onödigt, men några veckor efter att lillkillen fötts så kom han och frågade om jag inte kunde sy en till, så vi hade en i sängen och en i soffan och slapp flytta den fram och tillbaka Då hade han kommit på att han också tyckte den var praktisk

Har inget lås till vagnen. Var litet nojig de första gångerna jag lämnade den utanför dörren till BVC och ÖF. Skulle vara väldigt lätt för någon gravid som kommer ut från MVC att bara nappa åt sig en vagn... Är inte lika nojig längre, dock.

*håller tummarna stenhårt för snaily*

• Ore

Oupsie: Hoppas att du får napp på någon av jobbansökningarna. Praktiskt att vi är utspridda litet här och där i landet, finns förhoppningsvis någon att umgås med i närheten, vart du än hamnar

• Ore

Snorkis: Hur har det gått med badkarshistorien?

• Ore

Jag sitter helst i soffan och ammar, och ergonomiskt bäst är det då med en vanlig kudde bakom ryggen, och lillkillen liggandes på amningskudden. Guld värt när han började bli tyngre!!!

Fru Muffins: Jag hade också BF fredagen den 13:e, och konstaterade att OM jag fått bebis då så kan det ju inte vara annat än en turdag!!! Nu kom ju lillkillen fyra dagar efter...

• Ore

Snorkis: Beror ju litet på vad man tycker är nödvändigt, och vilket tidsperspektiv man har på det... Jag var i Ullared i somras (början på sjätte månaden), men min man tyckte det var väääldigt onödigt att handla på sig massa grejer så tidigt, så jag var ganska återhållsam i bebisshoppandet...

Då handlade jag lakan till vagn/vagga, badlakan med "huva", några bodies, strumpor, pyjamas, hjälmmössa... Var inte så imponerad av det neutrala klädutbudet, lättare att köpa mer kläder om man vet vilket kön det blir. Någon nappflaska, babyborste, vetekudde (skönt att ha i svanken i slutet av graviditeten)

Saker jag kunde köpt om jag vågat shoppa litet mer: filtar (inkl gallerfilt, har för mig att den kostade 30 kr!), babysitter, vagnsleksak, skötbädd, bitring, amnings-BH, amningskupor...

Blev avrådd av Piggelin från att köpa spjälskydd där, de var mjuka och vek sig lätt fick jag höra. (Ska nu sy ett eget, 30 cm högt med rejält stabil skumgummi i)

Ska antagligen till Ullared nästa vecka, på inköpslistan då finns: nappflaskor, nappar, tallrikar och skedar, lakan till spjälsäng, diverse kläder om jag hittar, småburkar att ha mat i (om man lagar egen, eller vill dela upp köpta burkar), istärningsfack och muffinsformar i silikon att frysa smakisar i, en uppblåsbar liten barnpool, hoppgunga, flaskställ, flaskborste, nattlampa, hörselkåpor, myggnät vagn, regnskydd vagn (teutonias eget är väääldigt plastigt), vällingdoserarburk, haklappar, napphållare, stolskydd till bilen (så att de inte sparkar direkt på klädseln), mockasiner.

Har haft alldeles för mycket internettid och kollat FL en del, om vad man kan köpa på Ullared, och funderar nu på om denna stolen kan funka lika bra som en tripp trapp original: gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/03/stolen-som-vaxer-med-barnet.html

De har tydligen också en vagga, som liknar denna (fast vit), men kostar ungefär hälften så mycket... www.troll.lv/eng/product_catalogue/cribs/stonda-crib.html

• Ore

AM: Lovar att köpa en gallerfilt i den storleken åt dig, om jag kommer ner dit och den finns Vet ju att jag såg gallerfilt där förra gången jag var där, men köpte inte av någon outgrundlig anledning. Tyckte nog att den såg litet "tunn" ut, men den var väldigt lik minimundus-filten...

Hittade ett kort på Ullaredsvaggan i ett FL-galleri...
    www.familjeliv.se/hem/livet_fran_ljusa_sidan/galleri.php

• Ore

Grattis till viktnedgången AM!!!

Apropå vikt så vägde jag mig häromdagen, hos syster och svåger, och jag hade då inte lust att klä av mig jeans och tjock tröja vilket jag annars brukar när jag väger mig... Vågen stannade på 56,2 kg, om jag räknar bort något kilo i kläder så landar jag på samma vikt som innan graviditet. Fascinerande... Nu ska jag fixa till fördelningen - mer muskler, mindre hull...

• Ore

Nej, fortsätt tipsa Parnassia! Noterar att jag inte ska köpa den billigaste vällingdoseraren... Men blir litet besviken över att flaskborsten med skumgummi inte verkar fungera. Jag har en alldeles "vanlig" flaskborste, men tycker inte att den får bort allt nere i flaskans kanter. Och flaskställ tror jag kan vara bra för oss, vi har ingen plats att ha flaskor på i nuvarande köksskåp, så ett ställ på bänken skulle vara praktiskt.

Vickan: Oj, jag vet inte om jag har koll på alla flärpar än! Jag har ju en sån där Fashion liggdel, som jag använt hittills, så sittdelen är än så länge outforskat område, den ligger kvar i plasten

• Ore

Snorkis: Kom på en grej till som jag önskar att jag köpt på Ullared. En badbalja med propp i botten. Det är faktiskt rätt så tungt att välta ur vatten ur Ikea-varianten. Plus att hela badrumsgolvet översvämmas om man tömmer för snabbt...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge