Snorkis: Beror ju litet på vad man tycker är nödvändigt, och vilket tidsperspektiv man har på det... Jag var i Ullared i somras (början på sjätte månaden), men min man tyckte det var väääldigt onödigt att handla på sig massa grejer så tidigt, så jag var ganska återhållsam i bebisshoppandet...
Då handlade jag lakan till vagn/vagga, badlakan med "huva", några bodies, strumpor, pyjamas, hjälmmössa... Var inte så imponerad av det neutrala klädutbudet, lättare att köpa mer kläder om man vet vilket kön det blir. Någon nappflaska, babyborste, vetekudde (skönt att ha i svanken i slutet av graviditeten)
Saker jag kunde köpt om jag vågat shoppa litet mer: filtar (inkl gallerfilt, har för mig att den kostade 30 kr!), babysitter, vagnsleksak, skötbädd, bitring, amnings-BH, amningskupor...
Blev avrådd av Piggelin från att köpa spjälskydd där, de var mjuka och vek sig lätt fick jag höra. (Ska nu sy ett eget, 30 cm högt med rejält stabil skumgummi i)
Ska antagligen till Ullared nästa vecka, på inköpslistan då finns: nappflaskor, nappar, tallrikar och skedar, lakan till spjälsäng, diverse kläder om jag hittar, småburkar att ha mat i (om man lagar egen, eller vill dela upp köpta burkar), istärningsfack och muffinsformar i silikon att frysa smakisar i, en uppblåsbar liten barnpool, hoppgunga, flaskställ, flaskborste, nattlampa, hörselkåpor, myggnät vagn, regnskydd vagn (teutonias eget är väääldigt plastigt), vällingdoserarburk, haklappar, napphållare, stolskydd till bilen (så att de inte sparkar direkt på klädseln), mockasiner.
Har haft alldeles för mycket internettid och kollat FL en del, om vad man kan köpa på Ullared, och funderar nu på om denna stolen kan funka lika bra som en tripp trapp original: gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/03/stolen-som-vaxer-med-barnet.html
De har tydligen också en vagga, som liknar denna (fast vit), men kostar ungefär hälften så mycket... www.troll.lv/eng/product_catalogue/cribs/stonda-crib.html