Vi fortsätter blanda och ge
EA, Vilka fina bakverk!!!
Om det var du som undrade om creme brulee så skrev jag om en som vi brukar göra. Inlägget skrevs igår vid 11-tiden om du vill kolla.
Sushin blev god igår och jag fick förtroendet att göra större arbetet med riset! Många moment. Det ska sköljas en massa gånger, sen ligga i blöt, sen vägas, sen kokas, sen fläktas, sen hällas i vinäger, socker och salt osv.
Mugglan, Jag tror just att ni har så mycket barnvaktshjälp har gjort att ert liv inte blivit så drastiskt förändrat. Vi skulle vilja komma ut mycket mer, men måste jobba på att få fler än en vi kan be om hjälp. Möjlighet till barnvakt plus vilken önskan man har för sitt liv såklart. Träffade 2 andra blivande andragångsmammor på föräldrautbildningen i måndags. De hade inte riktigt den inställningen att deras liv var så mycket värt längre. "Bästa filmen jag sett, tja, jag har inte varit på bio på evigheter och inte läst någon bok heller." *pillar lite på den noppiga bruna knäpptröjan* (Vi fick lite ämnen att samtala omkring för att lära känna varann.) Gud, sådana trista personer! Kände direkt att jag antog utmaningen att visa att ens eget liv inte på nåt sätt var slut bara för att man fått barn, för att inte alla de stackars tillpiffade förstagångsmammorna skulle bli avskräckta! Men men. Skenet kanske bedrog, så de ska få både en och sju chanser till innan jag avskriver dem som "kontakter värda att ha under ledigheten". Jag kanske kan visa att man visst kan ha vissa intressen kvar och tycka att det inte bara är barnet i en familj som är viktig.
Oj, nu ringde dagis. Prinsen har lite feber.
Tjing!