Ikapp! (Ok då jag har skummat mer än lovligt mycket!)
Mindre,
Vad skönt att din make är bättre nu! Jag har verkligen tänkt på dig, även om jag inte skrivit så mycket här. Hoppas att han kommer vara helt frisk när det är dags för er att åka in! Själv vet jag inte hur jag hade gjort om maken blev sjuk. Har funderat på det sedan du ställde frågan. I Götet hade jag tagit med svägerskan. Hon är läkare, har varit med på förlossningar förr (tror det ingår under AT-läkare-tiden), har fött 2 egna barn och skulle bara tycka det var jättekul att få vara med. Men här vet jag inte. Och jag vet inte om jag hade föredragit att vara helt ensam eller att ta med någon som känns som ett halvbra val. Har träffat en doula här på en FB-träff och henne hade jag kunnat tänkt mig, men hade aldrig frågat henne efter att bara ha träffats en gång. Så i skrapt läge vet jag inte. Och hoppas att jag inte behöver bestämma det heller.
Maken och Prinsen är hos farmor och farfar. Prinsen har tjatat om att åka dit. Själv ska jag lägga mig och vila eller t.o.m. sova nu och sen blir det pizzabak även här. Vi ska äta vid 18, så vid 15 skulle jag visst börja med degen. Något komplicerat recept som maken alltid använder för att göra äkta italienska pizzor. Creme brulee var beställt också, men jag kommer inte göra den vanliga som han nog menade, utan en med Baileys i och hallon till. Får man inte dricka alkohol får man hitta andra sätt.
Porchez, Jag förstår verkligen att du blev ledsen. Det var ju ditt förslag med shoppning från början! Jag tycker också att du ska ta upp frågan. Det är ju så man blir ännu bättre vänner i längden (genom att prata ut), även om det oftast känns lättare att bara låta saker bero.
Kram, kram!