• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Liten med Mindre skrev 2010-02-25 12:16:05 följande:

Dagens fråga till tråden:Om er man inte kunde följa med till förlossningen - vem skulle ni välja då? Varför?Med tanke på att han kanske har influensan här hemma, undrar jag om han ens får följa med in, och jag vet verkligen inte vem jag skulle fråga istället...Ingen av de närmaste vännerna har fött barn. Syster har inte fött barn. Mamma är för blödig och inte stöttande på det sätt som nog behövs.
    Jag skulle nog ringa och kolla med förlossningen hur en sådan lurig sits skulle kunna hanteras. Alltså hur farligt det är för barnet/dig/övriga på BB att maken är med ändå. För hans motivation att vara med är väl hög?!?!
  • viktualia

Liten med Mindre skrev 2010-02-25 12:17:41 följande:

Häpp - kakburken är slut. Dags att ta sig i kragen o göra nötskorpor som mamma önskade. Det minsta jag kan göra när de är här så ofta, stå för ok fikabröd. Neskaffet sväljer de o tänker på annat...
    *skickar över en kaffebryggare som ändå bara står i vår källare och ett paket schysst kaffe*
  • viktualia

Liten - åhå! men då kan man ju ha en vanlig melittatratt plus ett paket kaffe i frysen till ev besökare! och brygga rakt ner i muggar när behov uppstår *tipsar*

• viktualia

Liten - nescafé är TERROR!!! *urkans bananer* Nää! gör en välgärning och skaffa en tratt!! Och så kan ni ha kaffepaketet i frysen så håller det sig riktigt länge! Man kan ta ut paketet ur frysen och ösa direkt i filtret. Funkar strålande!

*tycker synd om Mindre mormor och morfar*

• viktualia

Liten - fniss.. du ser.. kaffemaffian anfaller även här.. ha ha ha! Parnassias idé är ju också jättebra!

• viktualia

Mitt första utbrott över Försäkringskassan:

Jag har fyllt i mitt kontonummer på nätet samtidigt som jag begärde föräldrarpenning. De jävla nötterna har skickat min fp med utbetalningskort!!!!! Så nu måste jag gå till Nordea för att få ut mina pengar....

Ringde försäkringskassan (som svarade SUPERSNABBT) och faktiskt!!! Människan som svarade bad faktiskt om ursäkt för att handläggaren som hade hanterat mitt ärende hade klantat sig!! Och så fixade hon snabbt så kommande utbetalningar ska rulla på och inte krångla....

Kompisen som jag chattade med nyss kommenterade det hela med "mkt går att registrera, men vem läser? för du vet väl att fk inte är datoriserat, allt skrivs av från skärmarna och förs över för hand"
    .. jag är benägen att tro henne....

• viktualia

fru AM skrev 2010-02-25 13:59:34 följande:

Sedan är man ju inte särskilt ensam i förlossningsrummet vill jag minnas ... tyckte det var värsta "T-Centralen i rusningstrafik" i vårt rum ...
    Det var vi.. ensamma alltså... BM och undersköterskan kom bara lite då och då om vi inte tryckte på klockan.. jag hade ju CTG hela tiden så de kunde fjärrbevaka mig..
  • viktualia

Mrs B - åååå vad du är snäll som skickar paket till mig!! hihi! Detta i serien - tråden är till även för byta/låna/köpa/rädda!!

Lappis - Radhuset i Nockeby.. galet pris men makens bror m familj letar större i just de krokarna.. börjar fatta varför de fortfarande sitter tre pers i en trång tvåa...

• viktualia

Passionsblomman - håller helt med Liten om att du står högst på listan över "hjälpsamhet" i tråden! Äppelpaj också! Heja heja!

Liten - men kära nån... make med 40 graders feber låter ju vidrigt helt utan att bf närmar sig med stormsteg.. hur länge har han varit sjuk? vad säger sjukvårdsupplysningen?

Ego - har just pratat med min bästa kompis. Hennes båda barn är för tidigt födda, dottern på snart 5 har kommit ikapp utvecklingen fullständigt. Sonen närmar sig två år nu, men har inte kommit längre än till en 6 månaders nivå i utveckling... och jag blir så fruktansvärt illa berörd av hur hårt de (föräldrarna) kämpar och hur hysteriskt sakta allt går. Fy vad orättvist livet är!!!

Skojigt är dock att Trollets mormor och morfar kommer på besök på lördag! Undrar just om han inte kommer att bli uppäten för att han är så söt!! *fniss*

• viktualia

Tinga - pissigt avtalsförslag!! Stå PÅ dig!!!!!! Det där med restid på tjänsteresor är viktigt att få ordning på!! heja heja heja!!! (för egen del får jag räkna restid som arbetstid så en endagsresa till Sthlm innebär 13 h arbetstid fast mötet kanske är 7 h, en deal som jag tycker är skitbra).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge