Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Vi fortsätter blanda och ge

Och så tycker jag det är jääääädrans skönt att det är freeedag imorgon! Jippie!!!

• sweetstreet

Tjingeling! Nu ska jag sova.
    Tittar in senare igen för att kolla läget med Vickan!!!

• sweetstreet

Å AM...
    Det är en av mina rädslor. Att någon av oss ska bli allergisk mot katterna!!!!
    Det skulle kännas såååå hemskt!!! För de är verkligen en del av familjen nu.

• sweetstreet

Kram också! Så sorligt att farmodern dött.
    Vår lilla tjej har ju bara mormor och farmor i livet. Inga män. De har dött tidigt....
    Sådant kan kännas trist tycker jag, men det är ju liksom inget att göra åt saken.

• sweetstreet

Tinga
    GRATTIS till bra matning! OCH till att de fått fin stämpel!!!
    Så härligt!
    Vår lillskrutta är också rolig med billjud för hon säger ofta wrooooouum wroooum när hon ser en bil.
    och nu har hon börjat säga tjuuutjuuuuu när hon ser ett tåg. Det är supersött! Ho plutar med hela munnen och tjuuuar....

• sweetstreet

Vickan är tydligen fortfarande vid datorn och inte i någon förlossningsposition ser jag.

Själv måste jag springa hem och hämta en gravad lax som jag gjort och som ska bjudas på här på jobbet idag. vi har en pre-Valentines fest här nu och de som vill får bidra med mat, dryck eller bakverk.
    Det ska bli skoj. Men nu måste jag kila o hämta laxen.

• sweetstreet

Å har skummat ikapp nu.
    Minns inte allt men vills äga grattis till Mugglan för att du fick så bra besked hos gyn!!
    Och så vill jag också skicka kramar till MrsB.
    Fasiken vad trist att svårmor inte ens försöker....

Vickan är alltså fortfarande en mumin har jag föstått.

Sedan till OS.
    hm, jag älskar OS. MEN jag har insett att det inte alls kan bli sådant OS tittande som jag har haft förr. Med Lill-Skruttan i full gas på kvällarna blir det inget. och dagarna när man är ledig tillbringar vi ju med henne lekandes. Antingen här hemma, ute, hos grannen eller i våra lekrum på bottenvåningen. Så näe det blir inte mycket TV-tittande...

• sweetstreet

Fast dagen har varit helt fantastisk ändå!!!
    Ikväll när jag satt med Lill-Skruttan i soffan och hon just fått sin mjölkflaska tittar hon upp på mig och säger "lavjo".
    MY GOD! Det är första gången hon sagt ngt sådant alls!!!!!!!!
    jag fattade först inte alls om jag hört eller förstått rätt. Men hon tittar så stadigt in i mina ögon och upprepar "lavjo" och så ler hon med hela ansiktet.
    jag säger "I love you to" till henne och då lutar hon sig fråmåt för att gnugga sin panna mot min. Det är så hon gör när hon vill gosa. Ojojoj! När vi gnuggat klart så tittar hon igen på mig och ler och jag ser hur hennes läppar rör sig när hon säger "lavjolavjolavjo" fast liksom "tyst".

Alltså, jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur kroppen av kärlek!!!!!
    Heeeeeeeeeelt jävla otroligt!!!!!!

• sweetstreet

I övrigt lämngtar jag till våren nu. Att bara kunna gå ut utan att bylsa på sig själv OCH barnet en massa kläder som särskilt barnet inte alls vill ha....
    Och att sedan kunna vara ute utan att man ska oroa sig för att barnet ska förfrysa händerna eftersom det totalvägrar vantar....

Nej mer värme och pool till alla säger jag bara!

Jag skulle gärna dra till Miami eller Karibien igen måste jag erkänna.
    Trist att man inte är rik som ett troll....

• sweetstreet

Jag skulle inte heller vilja ha en färdig ettåring.
    Fast jag ska villigt erkänna att jag hör till skaran som tycker att det blev väldigt mycket roligare från och med ettårsdagen. Eller kanske runt 10 månader eller så. och nu är det roligaste såklart att hon börjar kunna kommunicera lite bättre. Tror det är det jag längtar mest till. Att kunna prata med henne!!!
    Nu pratar hon en massa, men man fattar inte vad hon menar.

Jo såklart en del fattar man ju.
    som "lavjo" *får tår i ögat av lycka och blir helt rörd*
    Men av alla hennes långa samtal så förstår jag oftat inget alls ellerom jag har tur kanske 1%....
    Och DET ska bli roligt när man kan förstå.
    Känns som om attt man då verkligen kommer att kunna börja lära känna hennne mer som person också. Den dag hon kan kmmunicera vad hon känner och tänker. Och hur hon upplever saker. DET ska bli sååå roligt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge