Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Vi fortsätter blanda och ge

Tinga,
    skönt att det går bra för Puff.
    Jobbigt med Piff, men jag tror faktiskt att det kommer gå framåt om inte alltför länge igen. Men jag förstår att det tar på energin.
    Kram!

Hur känns det att jobba nu förresten? Nu har du ju varit på jobbet en liten tid?
    Känns det bra?
    Eller saknar du hemma-mamma-livet?

• sweetstreet

PB,
    ang matvägran tror jag det finns flera orsaker.
    Eller inte orsaker kanske men jag tror att det i rika västländer är vanligt p g a 1) barnen ÄR inte hungriga. Jag menar nu HUNGRIGA som i att aldrig få tillräckligt med mat, aldrig vara riktigt mätta. Isåfall tror jag iten de skulle matvägra annat än om de är sjuka.
    2) vi "pjoskar" mycket med just maten. Maten är så central och det handlar alltid ommatt föräldrar vill att barnen ska äta tillräckligt, eller inte lika mycket, eller mindre onyttigt, eller ngåot annat. Men heeela tiden har vi åsikter om just maten. Jag tror barnen uppfattar det rätt snart! Och de inser att just maten är ett verktyg som de kan använda för att få uppmärksamhet eller reaktioner från föräldrarna. Antingen blir föräldrarna oroliga för att barnen inte äter. Eller så blir de arga. Eller så blir de jättegldad FÖR ATT man äter...
    Men NÅGON form av reaktion får barnen alltid.

Och jag tror att barnen känner detta tidigt.

• sweetstreet

Visst är det knäppt!!!!!!

Men vissa här i USA ligger typ 50 år efter hahaha!

• sweetstreet

Såhär i efterhand borde jag ha fattat själv att jag skulle ringt och förvarnat. jag menar det hade ju inte skadat om jag ringt och sagt att det kändes kosntigt så han varit lite mer beredd på att det KUNDE hända ngt.

• sweetstreet

Muffinstönt,
    det beror nog på situationen tror jag.
    När Lill-Skruttan vägrat äta har vi försökt truga ett par gånger.
    Sedan tar vi bara bort maten.
    Jag anser att hon inte kommer svälta ihjäl även om hon skulle gå utan mat ett par dagar (vilket aldrig har hänt!) och så får hon vara utan mat tills hon säger eller visar att hon är hungrig.
    Vissa gånger får hon kanske annan mat om hon vägrar. men vi har aldrig mer än högst två saker att välja på så vill hon inte av ngt av det så blir det inget.
    Försöker att inte göra det hela så dramatiskt just för att jag tror att hon då kommer använda sig av detta mer för att få reaktioner från oss än för att hon inte vill äta.

men jag är ingen expert.

balnd på morgonen vill hon inte äta gröten och då kan det ibland gå att distrahera hene med TVn. Man kan då mata henne när hon tittar på TV. Haha! Då gapar hon av bara farten.
    Men det går inte alltid.
    Och om hon verkligen inte vill ha slipper hon.

• sweetstreet

Vill bara snabbt önska Vickan LYCKA TILL!!!
    Tänk vilket äventyr du har framför dig!

• sweetstreet

Själv har jag sovit heeela eftermdidagen så jag missade såklart Sveriges andra OS-guld!!!!
    men jag mår vekrligen itne bra så det var nog bra med ca 4 timmars sömn.
    Ont i hela kroppen och jättehängig.

Tyvärr har de ringt från dagis och sagt till maken att de tror Lill-Skruttan ahr pink eye! Nu tror vi itne att det är det utan bara en konsekvens av hennes otroligt snuviga näsa. Det rinner liksom både från näsan och från ögonen konstant på henne. Men maken ska ta henne till läkaren imorgon ändå för en undersökning.
    Det jobbiga är att hon inte får gå på dagis. Och om jag mår imorgon som idag kommer det bli tungt.
    Hur FASEN gör man egentligen när man är sjuk och ens barn OCKSÅ är sjukt!?!? Eller som i detta fallet nog inte är sjuk men ändå inte får gå på dagis???
    Tycker detta är otroligt jobbigt faktiskt. Särskilt som vi bor så smått också och att vädret just nu inte är sådant att man kan vara utomhus med henne. Alltså att maken skulle ta ut henne så jag kan sova.

Jaja, kanske mår jag skitbra imorgon och då behöver jag ju inte fundera över detta...
    Då får vi bara pussla med jobbet som vanligt.
    GAAAH!!!!! Jag tycker det är såååååååå slitigt detta med sjua barn och pusslande med jobb!!!!

Oj nu lät jag säkert jätteneggo men kanske är det okså för att jhag just för tillfället känner mig som om en buss just kört över mig.

• sweetstreet

Armbryterskan har jag hört talas om men enbart genom filmen som väl fick en massa pris för att den var så bra!?
    Har vänner som såg den och tyckte den var superbra, men har själv inte sett den.

• sweetstreet

Oms,
    fy vad jobbigt med lilltjejen!!!!!!!!
    Skickar stödkramar!!!!!
    Och hoppas ni kan få veta vad som är "fel" och hur ni kan åtgärda det. Just kräks är verkligen sååå jobbigt!!!!!

Man tycker så synd om barnet och det stör ju sömnen helt när de kräks på natten så alt blir än mer jobbigt.

Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge