muggles skrev 2010-03-02 16:52:00 följande:
Vickan: förstår att du har tråkigt om du har tid att slösurfa! Men NJUUUUT...
Trollet äter inte så länge varje gång och inte så vråltätt heller. Alltså hinner jag sitta och slösurfa i timmar.. visst får jag amma/byta blöjor men som sagt... det tar ingen grym tid. Typiskt mig är väl dessutom att jag lyckas amma vid datorn... Dessutom har Trollet en väldigt engagerad och glad pappa som tar hand om sonen mellan varven. Än så länge jobbar maken halvtid och tar sina tio pappadagar på halvtid och det gör ju att min slösurfningstid ökar..
Njut.. joo visst uppskattar jag min nya tillvaro som mamma och visst är det skönt att hinna göra annat - tex slösurfa. Och visst kan jag föreställa mig att den här småbarnstillvaron kan bli hyfsat kaotisk.. Men det enda jag vet något om är ju just nuet, och det är lite halvtrist. Visst kan jag, när Trollet kommer in i någon annan fas framöver, säkert se tillbaka på den här tiden som attans fridfull... men jag vet ju inget om hur Trollet tänker utvecklas.. alltså är det lite svårt att njuta i väntan på kaos.. hm.. svårt att förklara i text...
... Men hela graviditeten och tiden fram till nu har jag HELA tiden gått på helspänn. För snart kommer DEN JOBBIGA perioden. Visst var jag nere på knäna i september när jag bara spydde och innan ni tjatade iväg mig till doktorn. Men annars har jag ju mått otippat bra. Det känns som att jag hela tiden planerar för att NU kommer det jobbiga - dvs nu blir jag toktrött av graviditeten, nu får jag ont osv osv. Men hittills har det inte kommit. Detta är verkligen inget jag klagar över, men det är en rätt skum känsla att hela tiden förbereda sig på att snart smäller det till och livet blir skitjobbigt. Kanske är detta en del i processen att bli förälder, kanske är det bara riskmedvetna jag som överdriver.. men hmm.... där någonstans.. i denna förvirring befinner jag mig...
Hm - var detta begripligt? Eller blev det asflummigt?!?