Vi fortsätter blanda och ge
Efter detta lilla utbrott: KRAM på dig, Lappis!!!
Här har makens shopping avslöjats igen.. hm... han köpte Libero blöjor när han handlade igår - men för stora sådana... *suckar djupt* Det här med nya varugrupper är mer min gren än hans... ehum..
Fru E skrev 2010-02-24 15:20:17 följande:
AM - Änglamarks har också hårdlucka och lätt att plocka ur....
Telis - SÅ seriös mamma lär jag aldrig bli... så att jag "tillverkar" egna våtservetter... ujuj.... fin tanke!
Ore - jag såg också att testet var gammalt när jag skulle visa det för maken... och våtservetter är en för smidig uppfinning för att inte användas... fniss
Ego - här har djupsinniga privatekonomiska överläggningar pågått i några timmar.... hm.. det är kanske inte alla par som har tidernas excelark som grund för den gemensamma ekonomin... hur som så har vi justerat inkomstbortfallet solidariskt och räknat ut en ny procentandel om hur mycket vi ska bidra med till hushållet så här när jag har föräldrarpenning och maken sin vanliga lön....
Mugglan - KRAAAAAAAAAAM!!!!!
Sweetan - intressant... det där med stora bröst och bantning... just nu känner jag mig lite som en mjölkko under injustering.. fniss... för det ena bröstet är mer "normalladdat" än det andra som fortfarande är rätt överenormt. I takt med att Trollet äter så närmar jag mig dock den G-kupa som amningsBHn är.. dvs om mycket mjölkkörtlar betyder mycket mjölk så känner jag igen mig!
Apropå miljömupperi:
www.ekoshoppa.se/rattvisemarktfairtrade/ben-jerrys-blir-rattvisemarkt/
*tipsar*
Nenne - JJ-kupa... hm det måste närma sig sådana där som kossor har över sina juver...gaaa
EA - dagens tips - betala csn månadsvis så minskar irritationen lite!!
AM - och jag joinar genast imperfekta mammaklubben och satsar på att våtservetter funkar. Hittills har inte Trollet blivit röd i rumpan. Och hittills är det bara hans pappa som badar honom - för det klarar inte hans mammas tassar... Tur att Trollet valt en sån stjärna till pappa!!!
Snorkis - spännade med RUL till veckan! Det blir så mycket mer konkret då!!
Snorkis igen - veckovis redovisning av era kostnader?!?!? maaaaj gaaad! en som var värre än vi... eller ehum... hela vår gemensamma ekonomi bokförs i ett fiktivt bolag av min seriösa make... så egentligen så har vi nog samma grej... hmmmm
Kyligt hemma - joorå! Vi bor ju också i hus och här är det väl runt 19 grader. Inte så kallt i och för sig, men i lägenheten vi bodde i innan var det närmast konstant 24 grader... GALET!! Här i huset har vi bergvärme som inte går att dra på hur som helst, men jag har fått maken till att höja några element för Trollets skull... lilla Trollet har för övrigt alltid mössa och filt runt sig, förutom vanliga kläder...
Mugglan - ååååå KRAAAAAAAAAM!!!
Lappis - nämen vilket trist besked i adoptionsprocessen!! *kramar om*