Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Vi fortsätter blanda och ge

Nenne igen, såg nu att du redan fått tipset om sadelöverdrag. Man kan simma, fast utan att göra riktiga grodbentag. Eller så kan du testa rodd, det ger också viss kondition. De sakerna funkade för mig ett tag. Nu är det absolut enda att träna i vatten som funkar. Fast det är mest stabilitetsträning och inte så mycket kondition. Men jag känner iaf efteråt att jag har tränat och det är nog mest den känslan jag vill åt.

Läser vidare...

• Vännerfan

Ikapp! (Ok då jag har skummat mer än lovligt mycket!)

Mindre,
    Vad skönt att din make är bättre nu! Jag har verkligen tänkt på dig, även om jag inte skrivit så mycket här. Hoppas att han kommer vara helt frisk när det är dags för er att åka in! Själv vet jag inte hur jag hade gjort om maken blev sjuk. Har funderat på det sedan du ställde frågan. I Götet hade jag tagit med svägerskan. Hon är läkare, har varit med på förlossningar förr (tror det ingår under AT-läkare-tiden), har fött 2 egna barn och skulle bara tycka det var jättekul att få vara med. Men här vet jag inte. Och jag vet inte om jag hade föredragit att vara helt ensam eller att ta med någon som känns som ett halvbra val. Har träffat en doula här på en FB-träff och henne hade jag kunnat tänkt mig, men hade aldrig frågat henne efter att bara ha träffats en gång. Så i skrapt läge vet jag inte. Och hoppas att jag inte behöver bestämma det heller.

Maken och Prinsen är hos farmor och farfar. Prinsen har tjatat om att åka dit. Själv ska jag lägga mig och vila eller t.o.m. sova nu och sen blir det pizzabak även här. Vi ska äta vid 18, så vid 15 skulle jag visst börja med degen. Något komplicerat recept som maken alltid använder för att göra äkta italienska pizzor. Creme brulee var beställt också, men jag kommer inte göra den vanliga som han nog menade, utan en med Baileys i och hallon till. Får man inte dricka alkohol får man hitta andra sätt.

Porchez, Jag förstår verkligen att du blev ledsen. Det var ju ditt förslag med shoppning från början! Jag tycker också att du ska ta upp frågan. Det är ju så man blir ännu bättre vänner i längden (genom att prata ut), även om det oftast känns lättare att bara låta saker bero.

Kram, kram!

• Vännerfan

Jag kan ju säga att det duger med betydligt enklare recept för mig också! Men när jag försökt påtala för maken att jag inte tror att alla barnfamiljer gör pizzadeg på detta sätt svarar han bara att botten blir ju så god. Han ser liksom inte matlagning som ett jobb, eller reflekterar över att det tar tid. För mig gick det givetvis åt skogen redan på första punkten. Jag fyrdubblade allt utom mjölet... Say no more! Sen försökte jag åtgärda det i steg 2 men det krävdes myyyyycket mer mjöl i det steget för att kompensera. Tror som sagt det blev riktigt kass. Maken har inte kommit hem än, men han lär ju märka att det är nåt skumt med degen som trots att den innehåller mycket mer mjöl än den ska ändå är många gånger kladdigare än den ska vara. Jag som mest var orolig för att det inte skulle jäsa, för jag och jäst går inte ihop! Antingen blir degvätskan för varm eller för kall (fast jag tempar den!) eller så knådar jag för mycket... Det vill aldrig jäsa som det ska hur jag än gör.

Hoppas iaf att efterrätten blev ok.

Synd att middagen inte riktigt levde upp till förväntningarna Lappis! Det kan nog bli så när man går till det allra bästa stället (han är väl nästan ensam om sina 2 stjärnor?), för då tror man att man ska få det allra godaste. Iaf var det så för oss och jag tror även för Mugglan med make när vi gick till det bästa stället i Götet. Det var inte heller det bästa stället för oss, även om det var bra. Man hinner ju bygga upp förväntningarna så. Ibland är det bättre när ett ställe får slå ur underläge. Hoppas det blir trevligt ikväll! Det låter fasligt trevligt med tjejkväll i mina öron.

• Vännerfan

Liten, Puh, jag andas också ut å dina vägnar!

Vi ska gå på bio idag hela familjen! Ska bli jättekul, Prinsen är väldigt uppspelt över detta. Det blir "Alvin och gänget 2". Prinsen har sett 1:an. Jag har inte det och jag vet inte om maken har sett den heller. (Men vi kommer nog fatta ändå! )Jag vill inte missa hans första bio-besök och väntar vi tills bebisen kommer lär jag ju göra det.

Koko, Jag har glömt skriva det, men jag tyckte att det var jättebra mot röda rumpor att ha en skål med vatten i och några droppar olja som man blötte de torra servetterna i. Så behöver man inte hålla på och smörja med salva.

Trevlig söndag alla!

• Vännerfan

Ha ha, ja förmodligen! Helt sanslöst vad ofta man behöver springa på toa!

• Vännerfan

NEJ, vad är det jag läser!? Stackars Astrid med familj!! :_( Tänkte för övrigt precis som Ore, så typiskt och tråkigt när farhågor infrias!!

Vickan, 2-3 månader sa de till mig när jag fick Prinsen att man skulle vänta med fullsatta bussar, köpcentrum etc. Och väldigt snabbt blev jag varse att helt okända människor inte har några problem alls med att sticka ner sina händer och peta i vagnen där man tyckte att han låg "säkert".

Telis, Skönt att du kommit över amningen och kul att T ler nu! Nu är du förbi tiden där man inte får någon pay-back.

Prinsen tyckte det var kul med popcorn och bio. Men efter en timme tröttnade han en del. Filmen var nog lite för komplicerad, lite för skränig och lite för amerikansk. Men när vi gick ut sa han att han ville se mer bio.

• Vännerfan

Det undrar jag också! Ja, inte om Mugglan är obildad, utan vad sav är!

• Vännerfan

Puh, har precis ringt för att reklamera en grej. Hatar verkligen sånt, men det känns ju SÅ bra efteråt när man bestämt sig för att göra det och det går ens väg. Det gällde en sån simpel grej som en ny skötbordsdyna till vårt Elfa-skötbord. Jag trodde inte de gick att få tag på längre, då skötbordet inte säljs längre, men det gjorde det. Så jag betällde en fast den kostade 325 kr. Lite mycket för en gammal dyna. (Måste ha legat några år på lager.) Och nästan lika mycket som vi gav för hela skötbordet inkl. dynan. Men när den kom så var det paketerat så dåligt att det gått hål på 2 ställen på baksidan på det. Tänkte direkt på Ores klänning som också kom fram med ett litet hål i. Man blir så besviken. Och när de går hål i gammal plast behövs ju inte mycket för att hålet ska bli större... Trodde inte jag kunde reklamera i efterhand, då jag borde reagerat direkt när jag tog emot paketet, men de kommer skicka en ny och jag behöver inte ens skicka tillbaka den gamla.

Tinga, Maken märkte direkt att nåt var knas med pizzadegen. Trots allt blev dock botten himla bra ändå! Så nu tror jag sådana där recept är lite överskattade. om t.o.m. jag kan lyckas fast jag klantar mig så. Creme bruleen var dock ingen höjdare. För mycket spritsmak satt kvar.

Nu ska jag ringa hit nån trädgårdsmänniska som ska få komma hit och beskära vårt äppelträd. Sen laga lunch och så föräldarutbildning i eftermiddag, hämta på dagis och så vips är min första dag hemma till ända! Håller med Tinga dock. Nu när OS är över kan man äntligen komma i säng i tid om kvällarna!

• Vännerfan

Jaha, säger som Nenne. Vanlig sav alltså!

Mugglan, Har inte övat ännu idag, men det står på programmet att göra det lite varje dag. Känns dock som att jag minns det rätt så bra fortfarande. Känns för övrigt kanonskönt att vara hemma!!

• Vännerfan

Telis, Årets semesterdagar beräknas ju (på de flesta företag) på det du jobbat från 1 april förra året till sista mars i år. Så i år får du en hel del dagar. Om du hade varit f-ledig hela den perioden så hade du fått hälften (13) av semesterdagarna. Så har det varit på alla större företag jag känt till iaf. Det beror på att en del (men inte hela) av f-ledigheten är semestergrundande.

Lappis, Härligt med Venedig! Bra att ni tar en semester där ni åker runt en massa också, för sånt är svårare när man har småbarn. De är ju inte lika roade av det som vuxna.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge