Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Vi fortsätter blanda och ge

Jag har bara ett par skor som jag kan ha. Jättetrist att mina fötter blivit för svullna för mina stövlar, för till skorna kan jag inte ha klänning eller kjol och det är ju det som är skönast när man är såhär stor. Eller jättetrist är väl att överdriva, men lite trist är det allt.

• Vännerfan

Trist att de inte sköter rekryteringen seriöst. Men som du skriver så är det ju kanon att du har ett fint cv nu. Det är ju vid första ansökan man nästan får göra allt jobb. Sen är det ju bara att ändra lite i texten här och där till kommande jobb. Och sen plötsligt händer det!

• Vännerfan

BS, Ja, det där med pussel är nog väldigt individuellt. Vissa barn har inte ro nog att sitta med det utan utvecklar sig på andra områden. Det har dock alltid intresserat Prinsen precis som det alltid intresserade mig när jag var liten. Därför tänkte jag att det är bättre att köpa ett lite svårare för att veta att det någon gång kommer till användning. Ifall man har att göra med en pusselmästare. Jag tänker ekonomiskt och gillar inte när han får saker som han är för stor för vare sig det gäller kläder, leksaker eller annat. Fast man får spara det till nästa barn då.

Jag har ju läst en del om syskon nu och tips jag sett rör bl.a. att man ska ta hjälp av det äldre barnet mycket, typ spela dum och be om hjälp med den lilla så att det äldre barnet känner sig behövd. "Kan du hämpa en blöja? Vad tror du hon vill äta? Sover hon nu?" Men jag vet ju inte hur nåt av det funkar i praktiken ännu...

PB, Hjälp! SÅ stora är inte mina fötter än, men jag har ju stödstrumpor som hjälper lite också. Lycka till imorgon!

Liten, Ja, privat forum typ FB eller mail kanske? Vad bra att du frågade om tidning! Jag har tänkt fråga det samma!

Nej, nu lite profylaxandning och sen ska jag göra Vickans fiskgratäng till middag!

Tjing!

• Vännerfan

Nej AM, inte komma mer fler tips nu när jag trodde jag köpt allt jag behövde! Galltvål och gallerfilt har jag ju köpt tack vare tips från dig (dock blev det babyproffsens gallerfilt då den reades). Har den där andra filten några speciella extravaganta egenskaper?

Blev förresten glad igår när jag spanade efter snuttefilt på babyproffsen. Prinsen har ju använt det. Problemet var bara att han "tog sig" en snutte utan att det var meningen och den filten är så stor och går bara att tvätta i 40 grader. Men det var bara att köpa 2 likadana till så vi hade 3st vilket har gått åt. Den här gången tänkte jag förekomma bebisen och välja en smartare variant och blev glad när jag hittade den här leverantören: www.snutten.se. Man köper 3-pack direkt och så går de att tvätta i 95 grader. Kanske tips till någon mer.
    Bra när nån tillverkare tänkt till! Så nu väntar jag på leveransen och ska sen tvätta dem och sova med dem så de luktar mamma (om jag hinner- det är ju onsdag imorgon och det är ju en onsdag den "ska" komma...). Sen kanske bebisen tar napp ändå, men snutte hade varit kanon.

Snaily, Skönt att de ringde tillbaka så du vet vad som gäller. Håller tummarna för dig nu! Och för er också EA och PB!

Appropå fläckar, finns det öht något som rår på bananfläckar? Verkar vara det svåraste som finns att få bort.

Det var nåt mer, men det föll bort nu. Jo just det, men det var en tragisk grej. En bebis jag hört om som åkte pulka efter föräldrarnas längdskidor. De hade INTE bäddat varmt under, bara över och bebisen.... dog. Så efter det bäddar jag alltid mer under än över. Usch, så hemska saker som kan hända. Men i en pulka kommer man ju så nära snön och kylan på ett helt annat sätt än i en vagn.

Önskar god natt även jag!

• Vännerfan

Ja var är Liten???

AM, Aha. Ska spara undan det tipset, för jag får nog inte köpa fler saker själv nu kom jag på. Närmaste släktingarna kommer ju också vilja köpa något.

Vickan, Tusen tack för fiskgratängsreceptet (med fetaost och spenatmos)! Alla familjemedlemmar åt med god aptit! Toppen! Och håller med om att det är synd att vi inte bort närmare. Ni hade kunnat låna vår vagn tills vår bebis kommer, för jag kan inte ens minnas när vi senast använde den. Måste varit flera månader sen. Vilket får mig att bli tveksam till om jag ens ska köpa en ståbräda till den. Fast det kanske är bra ur psykologisk synvinkel för Prinsen är väldigt inställd på att det är HANS vagn fortfarande och inte bebisens. Så han kanske skulle tycka det var kul att få stå på ståbräda. Jag får väl vänta och se.

Jobbigt att du inte fått sova, Vickan. Jag törs knappt skriva detta här men jag fick en smärre chock imorse när Prinsen ropade på mig. Han brukar vakna runt 7 och jag ställer ingen klocka då vi inte har någon direkt tid att passa. Men imorse var hon 8.52 och jag fick direkt ringa till dagis och be dem gå iväg utan oss. Så mötte vi upp lite senare. Väldigt skönt att få sova! Jag har svårt att somna om kvällarna fast jag är trött, så det var välbehövligt.

Ha så kul på brunchen! Inte alls avis...

• Vännerfan

Åh, GRATTIS Liten!!!!!!

En liten son, precis som jag trodde!
    Oj, oj, oj, vad fort det gick! Hur lång tid tog det förra gången?

Stor, stor kram!! Vad härligt!!

• Vännerfan

Vad glad man blir, gråter glädjetårar här!
    Och är så nyfiken på att få höra hela storyn.

Tralalala! Det här ska bli en BRA dag även för övriga trådisar har jag bestämt!

• Vännerfan

Gällande bilstolar har jag nog inte så mycket att tillföra. Vi har en Besafe nu och den har varit jättebra, men börjar redan bli lite liten. Tror vi började ha den efter ett halvår ungefär. Helst ska de ju inte vändas förrän de är 4 år, men han kommer aldrig få plats i den nästa vinter då det redan nu är svårt att knäppa bältet när han har overall. Babyskydd får man låna gratis här och det till Prinsen lånade vi av min bror, så jag behövde aldrig fundera så mycket på det.

AM, Vad tror du att jag får för kön? Cravings just nu är väl mest choklad. Har för första gången i livet tyckt att semlor är helt ok. I början av grav minns jag knappt vad jag hade för cravings. Minns bara att jag mådde så illa hela tiden.

• Vännerfan

Oooo, spännnade! Alla inklusive min bm verkar annars tro på kille, utom maken min. Men de baserar det mest på min stora pliatesbollsmage. Enligt hjärtljudsteorin var det en pojke länge, men inte de senaste två gångerna.

• Vännerfan

Parnassia, Vi har varit och kollat detta med framåtvända stolar lite och det verkar som att BeSafe står i en klass för sig även där. Mycket mer stöd runt huvudet än på många andra stolar där det mest var för syns skull (enl. försäljaren). Men maken vill gärna ha en lite smidigare då vi ofta flyttar stolarna mellan bilarna. Mig lyckades dock försäljaren få med på att det var en BeSafe vi borde ha. Men den var tung. Mycket tyngre än Brios t.ex. BeSafe:s hade även mer plast för bältet, vilket många användare tydligen uppskattade. Att det inte var så svårt för barnet att spänna fast sig själv. Våra barn låter för övrigt väldigt jämnstora.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge