Vi fortsätter blanda och ge
.. hade tänkt filosofera kring detta, men just nu äter Trollet och sen ska vi dra till BVC.. så jag får nöja mig med detta korta inlägg..
dagens knas: kom inångades på BVC med andan i halsen, sköterskan noterade att vi fått vår vagn och jag sa något om lånad men ful mjuklift.... vad jag inte tänkte på är att den här hålan är LITEN och sköterskans kommentar var alltså: har ni lånat den av "förnamn på mamman/makens kollega"? Ehum... jaaaaaa *skäms lite*
dagens fynd: amningskudde med mumintyg för samma summa som ni andra betalat. perfa pinal!! redan nöjd!!
dagens frågetecken: när ska man byta blöjstorlek till sonen? typ snart är nog svaret...
Nenne - ååååå vad glad jag är för eran skull!!!!!!*grattiskramar*
HEJA Ynglet!!! Stanna där du är och bli en vacker ny liten människa!!
- själv sätter jag genast igång att hålla alla tummar och läppar som finns... borde kämpa med lite kniiiipövningar i största allmänhet... är lite risigt på den fronten här...
Och samma heja får jag säga till er andra som håller på med befruktningsdramatik!!!!!!!!!
Själv har jag en son går upp 3 hekto i vikt i veckan. Han har lyckats uppnå min födelselängd nu - 52 cm. Men han har 600 g kvar till min startvikt som var drygt 4,5... Min respekt för stackars mamma som födde mig bara öööökar...
vilka pinaler det finns som man inte hade en aning om... - syftar på vällingdoseraren... men det låter onekligen smidigt..
själv tog jag en tupplur i mysfåtöljen med Trollet i famnen, vaknade lagom brutalt av snö som rasade ner från taket så det dånade över nejden....
*gäspar nyvaket*
hur mycket kaffe får man dricka?!? hm.. är just nu sugen på dagens tredje kopp.. gäääsp
Mugglan - skickar över ett gäng stödkramar*
PB - spännande!!!! kram!
PB - jag har bara inte vant mig vid hålan... *garvar*