Vi fortsätter blanda och ge
Snaily - ååååå vad skoj!!!!
Snaily - ååååå vad skoj!!!!
AM ang pappakompisen - åhå... ännu lurigare när de inte gillar varandra. Så länge man är tydlig och ärlig mot alla inblandade så tycker jag att du ska fortsätta umgås med pappakompisen. Men frågan om hur man hanterar sin partners kompisar av motsatt kön är väldigt individuell... så egentligen är det svårt att göra annat än att heja på dig... Själv har jag som sagt satt min make i en sits där han får stå ut med mina mängder killkompisar, han har som tur är total fördragsamhet med detta så det är inget problem. Han höjde dock något på ögonbrynen när en killkompis till mig sov över på golvet i mitt studentrum (Parnassia - minns du det?! När F och du sov hos mig och F stannade en natt till?!?) ... småtrångt på 18 kvm.. men men.. det gick det med...
AM - jaaa det kan nog vara kopplat till antalet... min stackars make fick liksom mina stormande mängder med vänner på köpet.. och som du skriver så handlar det i stort sett enbart om kontakt utan för hans kontroll eftersom han inte är del i den föreningssnurr där detta pågår. Många av mina nära vänner från den här föreningssnurren (som tex Parnassia) umgås jag med "privat" också och sakta men säkert har maken träffat det här folket i dessa privata sammanhang. Han har hittills gillat alla tokar han blivit presenterad för... *tackar min lyckliga stjärna för detta*
Min senaste killkompis som jag är råtajt med kommer han att få träffa i KristiHim - vilket jag ser framemot.
För i min förvirrade värld så känns det alltid bättre när maken fått träffa dessa goa vänner till mig.. det känns så konstigt att ha vänner som står en supernära men som maken bara känner till namnet... Samtidigt som den här föreningssvärlden gärna får fortsätta vara bara min, skulle lätt kunna bli överdos annars.... fniss!
Telis - näääääe vad jobbigt med ditt jobb!!! *kramar om läääänge* ovisshet är ju superjobbigt!!! Och det är inte så många år sedan du bytte senast?!? Jag har för mig att jag minns när du började där du är nu... hm... säger det nåt om hur länge vi har hängt här.. ehum...
Och jobbigt med kaskadspya.. hm.. jag har tagit hand om en sådan idag också. Både Trollet och jag fick byta kläder. Ehum igen...
PB - SPÄNNANDE med äggplock på gång!!! Udda anledning för sonens ledighet från skolan dock... typ "varför är han ledig? tjaaa hans föräldrar jobbar att fixa syskon" *fnissar* Inser att infon verkligen inte är spridd på det viset.. men jag kunde inte låta bli att grubbla lite... hihihi...
... och givetvis ingår du i det jag håller tummarna för.. det plusset som både EA, Snaily och du kommer få inom överskådlig tid!!! Och det låter bra med smsrapporter till AM så vi inte behöver vara så svältfödda på info!!!
PB - jaaa men jag tänkte mer på när hans klasskompisar frågar varandra och så...
BS - några kompisar har köpt en sån här övningscykel till sina ungar - verkar smart www.biltema.se/products/productimage.asp det är liksom "coolare" än trehjulig men ändå inte riktig cykel... de lärde tvistar väl om stödhjul är pedagogiskt bra eller inte..
PB - hoppas att min älskade hemstad inte gör dig besviken *håller alla tummar*
BS - hm.. det gick inte att länka till annonsen.. men sök på övningsscykel www.biltema.se/
EA- jag är också nyfiken!!!!
EA - maj gaad.. måste vara sorgligt att sälja en sådan trädgård....
ang planlösningen - maken och jag tittade på ett liknande hus - det finns ju sådana miljonprogramsvillor överallt. Vi var inne på att flytta köket till det motsvarande det stora sovrummet på nedervåningen... och låta befintligt kök ingå i vardagsrummet...