• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

Undrar också vart Vickan tagit vägen, kan det hända att hon åkt till BB?

Porchez: Beklagar sorgen från din morfar, och förstår till fullo att det känns jobbigt med så oväntat dödsfall, även om han inte var så ung längre.

När min g-mormor dog så träffade jag ju henne några dagar innan, och enligt mamma verkade hon mycket piggare än två veckor tidigare. Vi funderade på om det var så att kroppen tar ut det sista av "livsenergin", och sedan tog det tvärslut...?

AM, fru E: Cerazette har jag fått... Några erfarenheter av det?

koko: Jobbigt med insomningsproblem gånger två, men skönt att lillebror iaf sover när han väl har somnat!

fru E: SPÄNNANDE med ivf-start snart. *skickar tummarna på träningsläger*

September: Fasen för tant...!

• Ore

Ego: Jag är sjuk, och litet småynklig... Eller ja, jag hade 38,3 graders feber igår, vilket är en hel del för mig... Idag visar tempmätaren mina vanliga 36 grader, men jag känner mig inte direkt pigg.

Och inte hjälpte det att lillkillen vaknade med 3-4 h mellanrum och ville ha mat, under hela natten. Funderade litet över om mjölken påverkades av min högre temperatur, på något sätt?

Fast maken var söt, han tittade till oss flera gånger under natten...

• Ore

AM: Tack för input, om inte blödningen slutar (tror den har börjat avta, peppar peppar) så ska jag kolla om jag kan få byta... P-ring tycker jag är suveränt, men tydligen får jag inte ha det när jag ammar? Eller är min BM oupplyst? *måste kolla detta* Enligt henne kunde jag välja på minipiller, hormonspiral och kopparspiral. Och det kändes onödigt att sätta in en spiral, när jag är väldigt nöjd med P-ring...

fru E: GRATTIS till dig och maken!!!

Snaily: skidor till lunchställe låter suveränt (även om jag just nu gärna drar filten litet högre upp och ryyyser av tanken att gå ut...)

• Ore

Tinga, sötnos, KRAM!!! Det är SÅÅÅÅ tråkigt att det inte blir några permanenta framsteg i ätandet.

Du kommer väl ihåg att ni gör ALLT ni kan och att det absolut INTE är erat fel att det inte funkar med maten!!!

• Ore

Usch med magsjuka, BS! (Värre än att amma febrig, gissar jag...)

Parnassia: Tror också att det inte är några problem att åka litet längdskidor ens i ditt tillstånd, om du tar det litet lugnt och diagonalåker. (Vet inte om magmusklerna är riktigt med på stakåkning?)

• Ore

PB: Tack för ompysslingen!

Tinga: Tror som flera andra här att det är bättre att sätta ord på känslorna, än att förneka dem. Det är KLART att man grubblar kring om och kanske, och vad som skulle ha hänt ifall valet blivit att bara en av tvillingarna skulle få fortsätta "leva" i magen... Det är nog bara naturligt att tänka så när man har det så jobbigt som ni.

Precis som BS vet jag inte om det är vanligt att de gör så, om det blir problem under graviditeten? För det var inget som diskuterades med er, eller?

Oupsie: Duktigt att få iväg ansökan!

Angående blödningar och minipiller har jag läst mig fram till att det är normalt med blödningar, särskilt i början när kroppen "ställer in sig". Bara litet irriterande, tycker jag, eftersom jag "bara" ska ha pillrena tills jag slutar amma, vilket förhoppningsvis (?) blir någon gång i sommar.

Nog för att det är ganska mysigt att amma, men man blir också väldigt låst...

Undrar ff vart Izzie tagit vägen? Och Frullan? Och Frejis? Saknar er Hoppas allt är bra!

• Ore

BS: Haha, i så fall hade min svägerska fött för länge sedan, om man hade kunnat bli igångsatt så lätt Hon tycker det är uuuurjobbigt att vara gravid (fast jag förstår henne, hon har haft mycket problem...)

• Ore

Nenne: jag vägde också 3 kg mer än jag brukar på första vägningen hos BM. Tror du att de mixtrat med inställningarna???

Jag vet inte hur viktigt det är eg att man går upp i vikt, och hur mycket man går upp? Det sägs ju att bebisen tar den energi den behöver...

Jag skulle ställa mig på vågen varje gång hos BM Men det kanske hade varit förhandlingsbart, om jag försökt

• Ore

Har precis mofsat i mig den sista chokladmoussen jag gjorde häromdagen. Svärmor har väääärldens snabbaste chokladmousse-recept. Man vispar grädde, så att den precis börjar bli fast, inte helt hårdvispad alltså. Sedan smälter man choklad, helt valfritt vilken sort, och blandar i. Kan bli litet "straticella"-aktigt av det hela, men det blir gott det med Klicka i portionsformar (jag har det i mina dricksglas) och låt det stå kallt i någon timma eller så...

• Ore

Telis: Vår lillkille har inte jätteproblem med magen, men tycker om att bli buren på magen när han har magknip. Han får ligga på¨ens arm, med huvudet vid armvecket och handen vids blöjan ungefär...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge