Vi fortsätter blanda och ge
Pausar i ikappläsningen och skriver litet, innan jag glömmer allt...
Tinga: Härligt att det verkar finnas några små ljusglimtar i ätandet i alla fall, även om de kommer litet för sällan...
Cicci: Jobbigt med skorpans matstrul...
BS: Är impad över att du orkar med Iris krångel, att Astrid alltid vill vara nära och aldrig sovver så långa stunder, och ändå orkar köpa blommor och fixa middag.
Känner mig som världens slöaste människa i jämförelse, som med nöd och näppe orkar få i mig en matlåda, och middagen får vänta tills maken kommit hem och under tiden är jag parkerad i soffan eller sängen.
Fast ok, litet mer orkar jag när jag inte är sjuk...
Tinga: Om inte fil funkar går det ju att prova med youghurt. Jag var tydligen inget fan av fil, och är det ff inte. Youghurt hade jag inget problem med, dock. Men det beror ju på om det är smaken på fil de inte gillar, eller konsistensen... Ska det vara mycket energi i så går det ju att prova någon fetare youghurt, de är ju dessutom mindre rinniga, även jämfört med fil.
Nenne: Jag blev avslöjad på jobbet i vecka 8-9 ungefär (!), även om jag försökte komma undan. En av de mest ihärdiga utfrågarna fick dock höra mig slänga ur mig att "jag har inget jag vill bekräfta" - kanske inte det mest genomtänkta svaret, men det fick i alla fall tyst på honom, eftersom han hade insett att jag i princip sagt att jag var gravid, men att jag inte ville att folk skulle veta det. (Duaaah!)
Snaily: Er lunch med skidåkning lät superhärlig (även med en köttbulle-korv rullandes i spåren).
Telis: Tack får infon om Fejsplant. Inser varför jag inte visste det, jag är alldeles för feg för att stå på näsan i skidbacken, jag försöker allt vad jag kan att hålla mig på benen och hoppas att alla andra är duktiga nog att väja för mig när jag kommer farande som om jag åkte störtlopp. Eller så kastar jag mig på rumpan, mer eller mindre frivilligt...
Nenne: Gaah, massa slangar i backen? För att ha kvar snön. Jeeez, ja det där såg ut som en Fejsplant, men hjäääälp vad jobbigt jag skulle tycka det var om jag kom till en nerförsbacke och behövde hoppa över en slang... Jag var supernervös inför tjejvasan ifall jag skulle ramla i någon backe, eller om någon framför mig skulle ramla och jag skulle bli tvungen att kliva ur spåret mitt i backen. FASA!!! Och min kompis (som är duktig skidåkare) pratade om en backe där det 'alltid' ramlade folk. Och då åker hon långt fram, bland folk som åker BRA! Hur som helst så var det ingen backe som skrämde livet ur mig riktigt, och jag vurpade inte en enda gång, så det gick ju bra...
Cicci: Vet inte när ni åker till Dubai, men har ni inte gjort det än så vill jag önska er en härlig resa!!! Skönt att komma iväg sådär med hela familjen!