BS, Ja, det där med pussel är nog väldigt individuellt. Vissa barn har inte ro nog att sitta med det utan utvecklar sig på andra områden. Det har dock alltid intresserat Prinsen precis som det alltid intresserade mig när jag var liten. Därför tänkte jag att det är bättre att köpa ett lite svårare för att veta att det någon gång kommer till användning. Ifall man har att göra med en pusselmästare. Jag tänker ekonomiskt och gillar inte när han får saker som han är för stor för vare sig det gäller kläder, leksaker eller annat. Fast man får spara det till nästa barn då.
Jag har ju läst en del om syskon nu och tips jag sett rör bl.a. att man ska ta hjälp av det äldre barnet mycket, typ spela dum och be om hjälp med den lilla så att det äldre barnet känner sig behövd. "Kan du hämpa en blöja? Vad tror du hon vill äta? Sover hon nu?" Men jag vet ju inte hur nåt av det funkar i praktiken ännu...
PB, Hjälp! SÅ stora är inte mina fötter än, men jag har ju stödstrumpor som hjälper lite också. Lycka till imorgon!
Liten, Ja, privat forum typ FB eller mail kanske? Vad bra att du frågade om tidning! Jag har tänkt fråga det samma!
Nej, nu lite profylaxandning och sen ska jag göra Vickans fiskgratäng till middag!
Tjing!