Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Vi fortsätter blanda och ge

Tänker på Snaily och hoppas på ägg...

PB, nej inga IVF:er här. Däremot började vi utredning hos syster M mfl innan vi fick dottern så jag känner mycket väl igen dina beskrivningar därifrån. Vi hann inte börja med inseminarier då, de var vårt nästa steg.

• start september

Grattis till Fru E och embryot! Böcker på soffan låter fantastiskt tycker jag, försök njuta!

Oj vad spännande det kommer bli med alla TD så småningom!

Jag såg minsann skymten av en fuldansande Muggles, skönt att se dig här.

Morgonpiggt barn även här, suck.

PB, jag hade fått spel på ungen. Vissa saker är bara så dumma att skämta om.

Ha en trevlig brunch!

• start september

Hoppas alla som ville har fått se lite sol i helgen!

Har någon ett husmorstips för en av mina tröjor som luktar svett? Det är en tröja i 60% bommull 40 % akryl som är märkt 30 grader, men jag har tvättat den i 40 grader utan att det går bort. Finns något man kan blötlägga i?

Är det någon husägare som köpt sand till sandlåda förresten?

• start september

Liten, vilken spännande förlossningsberättelse! Hur var det förra gången, var det långdraget då?

Vickan, vad duktig du är som tar tag i viktklubben lite försiktigt nu. Jag slarvade hela förra graviditeten och var så dum att jag fortsatte med det under amningen, så nu går jag in nästa graviditet med några kg mer än förra gången vilket känns lite trist. Önskar att jag tänkt till som du!

• start september

För egen del nojas det såklart. Det är drygt två veckor till det VUL jag fått tid för, och fram till dessa är det bästa att försöka förtränga tycker jag. Eftersom jag tar prog två gånger på per dag kan det driva symptom och eftersom jag varit rejält sjuk är jag fortfarande rätt trött så det är jättesvårt att säga något bestämt. Är det som tidigare gånger blir jag illamående hyfsat snart, vilket jag bävar för eftersom jag är ensam en del med lilla tjejen på mornarna, men det är ju i allafall ett tecken på att det går att rätt håll.

• start september

TACK AM! Är det blötläggning eller hälla i tvättmedelsfacket som är bäst?
    Tröjan är den perfekta dölja-svullen-mage-under-kavaj-tröjan så jag är lite desperat...

Noterat angående sanden, vilken mardröm.

fru AM skrev 2010-03-14 16:42:13 följande:
    [citat]
    Som alltid: ättiksvatten (eller vitvinsvinägervatten) mot dålig lukt på kläder.Apropå sand se upp så du inte beställer för mycket ... en kompis trodde att hon beställde en (1) kubikmeter, när sandbilen kom så lastade de av betydligt mer än en kubikmeter (visade sig att hon beställt i enheten vikt när hon trodde det var volym hon pratade om). De hade sand så det räckte ... start september skrev 2010-03-14 16:34:51 följande:
    [/cital

• start september

Vickan,

bra tips med Granngården. Vi behöver en mindre mängd än ett helt lass så jag är mer ute efter säckar eller så. Sen är det väl bra om det är lagom grovt och dammfritt så långt det går.

• start september

Tack för alla bra sandlådetips! Jag ska nog ha mindre mängd än till en vanlig träsandlåda så det funkar nog med säckar. Jag har fått ta över en visserligen hiskelig men praktisk sköldpadda i plast med lock som ska fyllas.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge