• viktualia

Vi fortsätter blanda och ge

Telis - barnläkaren som jag träffade senast Trollet var på BVC lät i och för sig inte särskilt upprörd när jag sa att han bajsat grön (vilket då hade skett kanske tre gånger). Och sen dess (en dryg vecka sedan) har jag bara konsulterat tråden.. det var maken som började oroa sig och googlade. Lite lugnare blev jag när Vänner skrev att hon kände igen fenomenet och ännu lugnare blir jag nu när du säger samma sak. *djupt andetag*

Kombi kyl och frys - japp vi har också två sådana. Den som står i källarn hade gärna fått vara hel frys istället, hur ofta behöver man extra kyl?!? Framförallt när man som vi har matkällare?!?

• viktualia

Äggjakt - det har vi ALLTID haft hemma under min uppväxt. Brorsan och jag har varsitt gigantiskt påskägg som fick ny fyllning varje påsk och som nästan alltid innehöll annat än godis. Mamma och pappa gömde äggen på finurliga ställen.. och otåliga Vickan brukade alltid hinna bli apsur innan jag hittade ägget.. brukade dessutom hitta brorsans före mitt eget.... fniss!

I år blir det nog inget påskägg alls...

• viktualia

nu ska jag snart packa in familjen och mig i bilen och dra HEMÅT!!! tjohooooo!

men jag tittar in lite då och då under påsk!

*vinkar*

• viktualia

Vänner - det är KLART att det är en och annan av oss som läser HELA storyn! Och DUKTIGT kämpat!! *hejar på i efterhand' Förlossningar är verkligen smärtsamma saker.. urkans....

Ego - är hos mina föräldrar och jobbar idogt på att Trollet ska känna sig trygg hos mormor och morfar = det går hyfsat!! Mysigt värre!! Lång bilresa var inga problem och ny spjälsäng verkar inte heller ha bekommit Trollet! *glad*

• viktualia

Vänner - kan bebisar bli åksjuka?!? hade inte ens tänkt den tanken.... de har väl inget balanssinne?! eller? hmmm.. har jag missat något igen? Själv har jag ju alltid varit åksjuk.. men att Trollet skulle kunna må illa *kliar mig i skallen*

MrsB - hoppas verkligen att ert påskfirande blir trevligt efter allt krångel!!

• viktualia

pling!

åter från lite konstrunda och sedan medhavd lunch vid havet - ljuvligt väder!!!!

enda smolket i bägaren är att Trollet fått eksem och min mamma gissar att det beror på chokladen som jag har satt i mig...hm... himla trist! så jag försöker ta mig samman och begränsa påskgodisätandet... svårt!!!

Glad Påsk på er!!

• viktualia

PB - jag satsar också på att det var förtidigt för att testa!! ALLA stödkramar i riktning söderut!!!!!!!

Parnassia - Skitläskigt med ryggen, hoppas verkligen att den piggar på sig nu när det närmar sig! Inget sms i min telefon än så länge, vilket tyder på att du borde kunna vila ryggen

Koko - hm.. alltså det är klart att jag dragit upp chokladkonsumtionen men den var ju inte noll innan heller....

... mysigt att träffa FruLlan med familj!!

Själv ska jag alldeles strax dra till min bästis med familj. Måste bara bestämma mig om morgondagens efterrätt/tårta först...

• viktualia

Fru E - tjaaa det är ju min mammas hobbydiagnos som säger att det är chokladen... ingen riktig diagnos. Och jag blir lite matt på hennes kommentarer... så fort Trollet skriker/har eksem osv så är det fel på mig som orsakat nåt dåligt i bröstmjölken... kanske sant men sådant kan nog påpekas på olika sätt.. Men men.. min kära mamma går det att prata med, så det gäller bara att jag är tillräckligt lugn så brukar hon och jag reda ut det mesta....

Tinga - jobbigt med stackars Puff!!! *stödkramar*

Ego - har varit hos min kompis som har en son som är väldigt förtidigt född. han är numera två år och hmm.... det var nog en missriktad present han fick av oss.. undrar om/när han förstår sig på den där boken... gaaaa ångest... usch... Det är så svårt att veta hur man ska prata om att han inte verkar vara ett vanligt barn utan ligger efter och som jag gissar inte heller kommer att komma ikapp...

• viktualia

Tinga - låter bra att Puff piggat på sig lite!

Parnassia - ser att du inte är uppkopplad längre... får hoppas att allt går bra och varför inte låta ungen dela födelsedag med mig?!? Får nog smsa dig!

Partajet blev afternoon tea med scones, snittar och en rejäl chokladmoussetårta till efterrätt. Lagom högljutt med ett gäng ungar/spädisar... Himla mysigt att träffa vännerna!

Nu har vännerna och maken åkt. Maken ska hem och jobba och jag ska stanna till på torsdag. Precis när de sista gått ut genom dörren insåg jag vad som var på intåg - mjölkstockning... så nu har jag nog lite feber, lagom ont i brösten och känner mig allmänt låg. Trollet får dock ut mjölk ur brösten och med hjälp av mammas värmedyna har jag tinat bort det värsta. Något ytterligare knep mot denna åkomma??

• viktualia

Alltså... svårt att ställa diagnos... men Trollet har just maraton-ätit och det är väl ett gott tecken??? Nu maratonbajsar han också... fniss.. Själv känner jag mig småfebrig men brösten gör mindre ont.. rörigt!!

Parnassia - massor av lycka till-kramar!! Kör försiktigt till BB-staden och hoppas att allt går smidigt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge