nennesjuttioåtta skrev 2010-04-15 16:01:29 följande:
vickanoki, vi har en V70 så den är ju rätt stor men det är ju en bra idé
i dem går väl i och för sig de flesta vagnar in, men jag skulle ändå testa om jag var ni! Vi lärde oss mycket på att stå där i 15 minusgrader och krångla in olika vagnar! Det handlar ju en hel del om hur mycket annat jox man vill få med sig.
och i vårt fall finns det ju en risk att vi köper en bil till så att jag kan bilpendla till jobbet. I så fall blir det nog en mindre bil än V50n och då lär jag testa att vagnen går in där också.
Sen tycker jag att möjligheten att docka på bilbarnstolen är bra, även om vi inte köpt nån adapter än. Vår bilbarnstol passar alltså med vår vagn. Såg en kompis göra just så och onekligen verkar det enklare än att fälla upp en hel vagn.
Allt beror väl på var man rör sig och hur. Vi valde utifrån att vi bor i stan (snöröjningen finns men kommer inte först till oss), den ska funka både som cityvagn och hyfsat ute i skogen, den ska vara smidig att få i och ur bilen. Jag tycker nog att vi uppnått detta. Däremot är varukorgen under vagnen inte helt lätt att lasta, men det ryms en full matkasse när man väl lyckats.