Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vi fortsätter blanda och ge

Jag tycker det är lite konstigt faktiskt...depression är väl inte en speciellt konstig konsekvens av barnkarusellens vedermödor och borde kunna ses som en del i barnlängtan-alltså att man verkligen vill bli förälder.
    Epelepsi-ja, är man farlig för sitt barn då eller?

• passionsblomman

Lappis, Ja? Blommor, kaniner och lite Kokostoppar, det är väl inte det sämsta en fredaeftermiddag?

Fast allvarligt, var ÄR alla idag? AM vet vi ju, men alla andra?

• passionsblomman

Ja, antagligen.. fast då borde inte mina vänner kvalat in då isåfall, eftersom hon har två sjukdomar som är både obotliga och kräver livslång behandling.
    Det verkar så jäkla orättist att det tycks bero en hel del på VEM man får som utredare.

_koko_ skrev 2010-04-09 14:23:43 följande:
    PB - Jag håller med dig! Men grejen är väl att de (= adoptionsländerna) har möjlighet att välja och då vill välja så friska föräldrar som möjligt?
  • passionsblomman

Tungt är ordet, sa Bull. Jag undrar om jag inte skulle visa mig olämp,ig för tid och evighet ifall någon skulle drista sig till att underkänna mig som förälder...snacka om kränkande!
    Först får man inte välja själv att få biologiska barn, sedan får man inte välja att adoptera heller. Jag skulle bli galen. Helt galen. Och då har man ju spikat igen sin egen kista alldeles själv så att säga.

• passionsblomman

Förresten, min väninna fick av sin läkare vid fertilitetsutredningen höra följande: "Ja, dig är det ju ingen som ens överväger ivf:er på med din sjukdomsbild. Det kommer inte på fråga."
    Och att det kunde vara mannen det hängde på, det fick de tvinga dem att kolla. Hans spermier var obefintliga. Noll, Zero, nada.
    De stämde den läkaren och hon fick visst en skarp reprimand...

• passionsblomman

Ja, HUR saker sägs är ju en rätt viktig del. Och i det här fallet hade de inte alls undersökt hennes fertilitet, utan utalade sig helt baserat på att hon har andra sjukdomar.

• passionsblomman

Mugglan, jag förstår tankekedjan. Fast jag som fick försöka i ett helt år när jag var 30, och dessutom nykär så att det var ett mycket frekvent sexliv som resulterade i vår son, borde ju då verkligen ha givit upp varje tanke. Och för mig vågar du ju hoppas eller hur?

Alltså är nog realismen mer rädsla än realism när allt kommer till kritan.

Jag upplever dig inte som negativ. Bara lika ambivalent och frustrerad, längtansde och liten hjälplös och rädd som jag.
    Med en önskan om att få välja och bestämma själv.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge