Vi fortsätter blanda och ge
Här är det riktig fredag märker jag...
Vi har sågat som galningar i våra lindar och skurit ner stora delar av höäcken med berått mod.
Fast en gubbe kom förbi, tvärnitade med bilen, hoppade ut och sa uppfordrande till min sambo-"ja ni måste faktiskt ta ner häcken här, för man har ingen sikt i korsningen". Inte "hej" och jag heter och välkommen till byn eller så, nä nä..dennna gubbe hade laddat som fan för sin order. Och man undrar ju"vad tycker du det ser ut som att vi GÖR härute då?"
Och det värsta är att när någon är så där mot min karl, då är reaktionen vanligtvis att han blir helt motvalls och skulle mycket väl kunna vägra i sten att någonsin klippa häcken.
Nu har vi iallafall klippt massor och vet ni vad? Jo, när vi stod på trappen och sa "nä nu orkar vi inget mer" då kom grannen över med några öl och sa"de här är ni jäklar i det värda och nu får ni väl GE er för idag! skål på er!" och så tog vi en öl allihop på trappen och sedan for vi och käkade på restaurang. (fast inte grannen då) SÅ mätt och så belåten och SÅ ont i armarna!
Och SÅ gullig granne! Hon gav mig två påsar frysta kantareller också och sa "hoppas ni känner er välkomna hit!"
Imorgon ska vi såga mera...