ni som "tar betalt" av gästerna...
Hm... Jag förstår TS poäng och kan hålla med till stor del. Det känns verkligen inte "hyfsat" att begära en avgift för de som vill komma. Det känns konstigt i min bok.
Inte kräver man väl betalt när man bjuder hem till middag? Okej för att det rör sej om betydligt lägre summor då, men principen är den samma, tycker jag. Jag skulle inte kunna se mina gäster i ögonen om de skulle behöva betala mej när det är JAG som bjudit DEM! Kanske bättre att ordna att knytkalas i så fall, skulle kännas lättare för mej än att be om pengar.
Personligen så tycker jag att det känns "påfluget" att begära pengar i inbjudan, precis som att man bara har bröllopet för att få presenterna. Klart att det inte är så, men för mej känns det som om det är den känslan som förmedlas.
Fick en inbjudan en gång där brudparet hade skrivit till kontonr i, det kändes otroligt icke-romantiskt!
Kanske är jag gammaldags och inte nytänkande, men trots att jag vuxit upp fattigt och inte alls har haft det gott ställt, skulle jag aldrig kunna begära pengar i min inbjudan. Om nån sen väljer att ge oss pengar som en gåva på själva bröllopet är det självklart en annan sak, då de väljer det själva och inte är "tvingade" att göra det.