Lite besviken..
Jag har personligen aldrig någonsin kastat mig på telefonen när någon inbjudan dykt upp. Däremot har jag blivit glad åt att var bjuden till fest och börjat kika på hur livet och almanackan för mig och min familj verkat te sig framåt det aktuella datumet.
När det är nära väninnor har det babblats bröllop när man träffats liksom allt annat i livet avhandlas. Det brukar dessutom vara så att nyhetsbomben redan är släppt innan inbjudningarna skickats då.
Jag tror verkligen och på allvar inte att du ska dra slutsatsen att någon är avundsjuk eller illvillig på något som helst sätt.
Däremot märker jag ofta på BT att den som suttit och pysslat och funderar, planerat och glatt sig inför dessa utskick - ogfta imånader innan de skickas, förväntar sig någon slags klang och jubel över det stundande bröllopet redan vid inbjudan.
jag tror sällan det kommer innan det drar ihop sig till hippor och sexor samt naturligtvis Den Stora Dagen.
Innan dess får man nog vara glad åt tydliga besked där de tilltänkta gästerna förhoppningsvis tackar ja.