• Aleta

Lite besviken..

De är glada för din skull, de har bara en massa annat på gång i sina liv.

• Aleta

Precis så var det för oss också, ett par som vi inte trodde hade svarat alls fick vi höra på omvägar att de skröt med att ha varit först med att svara!
    Vi tyckte att de sa: "Vad kul med bröllop i sommar!"
    Det är lätt att det blir missförstånd.

Sedan var det en tjej som precis hade flyttat isär från sin sambo och nu var ensam med barnen, hon hade glömt och blev jätteledsen på sig själv när vi ringde och påminde. Hon ville så klart jättegärna komma.

Av de fick ringde och påminde var det bara en som var nonchalant och inte hade brytt sig om att svara. Henne har vi slutat bjuda till oss, men det var inte heller första gången det hände.
    Alla andra hade sina skäl till att de glömt och jag hade inget emot att ringa dem.

Sedan har jag nu lärt mig av den här tråden att man blir hemskt glad av att bli uppringd när inbjudan kommer, så det ska jag se till att försöka göra nästa gång jag får en inbjudan.

Det är aldrig för sent att lära gamla hundar att sitta.

Nicossambo skrev 2010-01-30 15:30:14 följande:
    Så tycker jag också i all fall lite att har dem inte tackat ja när osa tiden gått ut så kommer de inte. De som inte har svarat är min släkt när vi berättade i sommras att vi skulle gifta oss sa det ååå vad kul klart vi kommer. Så tycker dem att de svarade i sommras ja fast vi inte skickat ut inbjudningarna då eller??? Det är det som är svårt. Så jag biter i det sura äpplet och ringer upp de som inte hört av sig.
Svar på tråden Lite besviken..