• shakynose

Lite besviken..

Denna fråga har jag sett fler gånger här, och folk verkar vara väldigt olika i reaktionerna på en inbjudan: Vissa kastar sig på telefonen, vissa blir glada och noterar datumet och OSA-datumet i almanackan och fortsätter med sitt. Jag brukar inte heller ringa förrän tidigast några dagar innan OSA-datumet. Även om det är stort att en vän gifter sig så har man ju faktiskt inte alltid semestern godkänd eller ens planerad när en inbjudan dimper ned i brevlådan i februari, då känns det dumt att bekräfta om man kanske skulle bli tvungen att jobba t.ex.

Jag tror som sagt inte att någon medvetet undviker att kontakta dig angående bröllopet, ingen känner nog avundsjuka eller missunsamhet pga ditt bröllop!

• shakynose
    Nicossambo skrev 2010-01-29 18:12:33 följande:
    Jag trodde också mär vi skickat ut inbjudningarna att folk skulle ringa direkt men så blev det inte den första efter någon vecka sedan ringde nog inte nästa förrän 3 veckor senare. Jag var skit sur men det är så det går till fick jag höra av en tjewj på jobbet som gifte sig i sommars. Hon sa att man till och med var tvungen att ringa folk efter osa för att alla inte hört av sig och det tyckte jag var skit dåligt men nu är det en dag kvar på osa och ungefär 12 har inte svarat.
    Ja, ringa och påminna ska man väl inte behöva göra?! Det är riktigt kass stil att inte ringa innan OSA-datumet passerat. Vem har uppfostrat dem?

Men jag antar att man får bita i det sura äpplet och ringa och påminna ifall man vill att de skall komma... Hoppas de där 12 gästerna ringer dig imorgon!
Svar på tråden Lite besviken..