Utomhusbröllop – går det?
Men psalmer kan man väl inte ha, där kommer ju inte att vara någon kantor. Tror inte man vill släpa med sig en orgel )
Nej skämt å sido.
Jag skall också ha ett bröllop ute i vår egen trädgård. Vi kommer att ha musiker som spelar på fiol, dragspel och nyckelharpa. Två av "våra" barn kommer att sjunga två låtar.
Hur sedan prästen lägger upp det vet jag inte, måste prata med han/hon i morgon eller i alla fall boka tid.
Vi skulle haft en präst jag känner till som döpt alla alla mina barn och konfirmerat dem, ja även vigt mig första gången redan 1980. Och honom har jag pratat med, men troligen blir det inte honom då han ligger i en tvist.. går inte in på vad här.
Därför vet jag inte...
Men vi kommer att ha tält (hundtuställningställt) där spelmän och sångare står, kommer också att sätta upp ett där vi skall vara, även om det är under en stor blodbok och det får regna jättemycket om det skall regna igenom den.
"folket" får strå/sitta under takåsen, eller vad man skall säga. Men kanske vi får bygga ut med något. Vet inte, men vi SKALL ha det där...
Sedan skall vi låta alla gå på en promenade genom skogen på ca 15 minuter bort till en stuga där vi skall ha mat.
Det kommer att ske i maj, så vi hoppas det är lika fint då som det brukar vara