Hur mycket kan man lägga sig i sin egna möhippa?
Vet inte dina vänner om att ni inte riktigt drar jämt? Kanske har de inte ens tänkt bjuda henne om hon egentligen inte ingår i ditt kompisgäng och de vet att ni inte varit de mest såta vänner?
Vet inte dina vänner om att ni inte riktigt drar jämt? Kanske har de inte ens tänkt bjuda henne om hon egentligen inte ingår i ditt kompisgäng och de vet att ni inte varit de mest såta vänner?
Mina systrar är ju våra toastmadames, så det är väl egentligen inte deras uppdrag utan tärnornas, att fixa möhippa, men känner jag dem rätt så åtar de sig uppdraget mer än gärna och har redan frågat om gästlista och hintat om att de minsann redan bestämt vad jag ska få göra på min möhippa.
Så det är väl olika det där, men kan du inte ge en lista med telenummer o sånt till din m2b eller till någon vän du tror håller i det. Om du inte vill ha henne där, så ska du ju inte behöva det. Det är sällan alla tjejer på ett bröllop är bjudna på möhippan, det blir ju kompisgänget oftast.
Själv blev jag riktigt förvånad på ett bröllop vi var bjudna på att brudens kompisar ringde och ville ha med mig på möhippan. Jag var arbetskompis med brudgummen och nog för att jag pratat med bruden o träffat henne då o då, så var det ju brudgummen jag kände bäst.
Fast är det så att alla tjejer i fästisens kompisgäng blir bjudna förutom hon, då är det ju lite taskigt faktiskt.
jag har varit med och planerat 3 möhippor, alla gånger har vi tjejer själva bara tagit tag i det och hört av oss till alla, kollat med brudgummen vilka han trodde skulle vara med, om vi glömt nån. Roligast var en tjejs möhippa där vi var många som inte kände varandra och tom brudens mamma ville vara med. Vi träffades en gång i veckan i 1-1,5 månads tid på ett fik, fikade, lärde känna varandra och planerade hippan. Resultatet blev att vi hade jätteroligt och bruden framförallt hade kul.