Inlägg från: Lilleke |Visa alla inlägg
  • Lilleke

Hemlig vigsel och offentlig

Jag och min M2B ska gifta oss i maj, ett litet enkelt bröllop för familjerna, med betoning på FÖR. Vi känner båda att vi allra helst hade gift oss bara han och jag i hemlighet.
    Men vi vet också att våra familjer skulle bli väldigt besvikna och ledsna om de inte fick vara med, det är lika viktigt för de som för oss att vi gifter oss.

Nu har vi börjat fundera på att gifta oss i hemlighet snart men även med/för familjerna i maj. Alltså två gånger. Den hemliga vigseln ska ingen få reda på och den kommer isf inte vara juridiskt bindande, utan bara för att vi ska få som vi vill.
    Låter det helknäppt och konstigt, eller vad tycker ni? Behöver lite feedback!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 11:04
    För familjerna ska betoningen självklart va på :)

• Svar på tråden Hemlig vigsel och offentlig
  • Lilleke

Ja jag vill ha det vid Hjälmareds fhsk i Alingsås, gick där för några år sedan och det ligger väldigt fint vid en sjö. Ser oss längst ut på bryggan, bara vi, skolans präst och två vänner.

• Lilleke

Precis, det är så jag känner, det är ju Han jag gifter mig med inte alla andra.
    Får se hur det blir, vi ska prata mer om det ikväll :)

• Lilleke

Ja, så kan man säga.
    Det är det som är kruxet, då kommer det komma fram att vi redan har gift oss och det vill vi inte, då gör vi hellre "på låtsas" först.

• Lilleke

Ja tydligen är det det de vill, titta på.
    Ja den första kommer för oss vara den riktiga och den andra den riktiga på pappret.

• Lilleke

Hej igen.
    Vi har bestämt att köra på som planerat, med den offentliga vigseln i maj med våra familjer. Blir nog bäst så ändå :)

Svar på tråden Hemlig vigsel och offentlig