Inlägg från: gonzor83 |Visa alla inlägg
  • gonzor83

Azorerna med barn.

Vi var på Azorerna när vi förlovade oss. Det vackraste stället jag någonsin varit på! Vi har inga barn, men jag vet att endel hade med sig sina. Jag tror det är lättare när dom är så pass små som erna, då får hon ju lixom bara "hänga med", barnvagn funkar säkert! Det är ju mycket åkande för att se platser, man kan hyra bil, kanske lättare med barn, då kan man ju stanna när man vill och behöver. Vi åkte på bussutflykter. Åk säger jag bara, så himla vackert och lugnt!

• gonzor83

Vi gillade att det fanns pool på hotellet, men det brukar vi vilja ha! Var ett par gånger på stranden och det var också bra, men ibland blev det väldigt höga vågor så stranden typ "försvann" och polisen kom och sa att man inte fick bada för det blev för farligt. Så ja, pool skulle jag nog ta, speciellt om ni vill att lilltjejen skall få plaska lite! Vilka skall ni åka med? Vi åkte med solresor och bodde på ett fyrstjärnigt hotell som heter Royal Garden, superfint!

• gonzor83

Fast som sagt, när vi var där (2007) var det barnfamiljer där. Vi bodde i Ponta Delgada, supermysigt. Visst, inget speciellt shopping förrutom shoppingcentret (som jag gillade!) men det är ju inte därför man åker dit! Kolla dock det hotell vi bodde på, kan jag varmt rekomendera och inte alls speciellt dyrt!

Svar på tråden Azorerna med barn.