Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Om han inte vill gifta sig för att det är för dyrt så vill jag f**n gifta oss borgligt då!

Säger som ovanstående, är ni med i svenska kyrkan och ska gifta er så kostar det ju er ingenting.. Sen måste man inte ha jättedyra kläder, stor fest med pompa och ståt som kostar multum.

Vill ni ha många gäster så kan ni ju genom vänner och bekanta och att göra mycket saker själva ändå komma undan billigt. På min kusins bröllop som hade 80 gäster så gjorde de all mat själva, tror maten gick på 3-4000 kr

• KatjaB

Mela86: Läste din presentation och blev lite nyfiken, har du friat än?

• KatjaB

men det kostar ju inget att gifta sig i kyrkan heller. Vill ni vara i kyrkan så kan det också vara gratis, dessutom kan man ofta låna församlinghemmet för festen.

Mela86 skrev 2010-02-05 18:09:31 följande:
    han tycker det är för mkt pengar bara....Det kostar ju en del, men jag har räknat o räknat o kollat o kollat och än så länge har jag kommit upp i knappt 6000 (utan mat) Vi har inte tänkt oss nåt glamoröst....Men jag blir bara så rädd att han säger nej pga kostnaden! MEN då kan vi ju iaf gifta oss borgligt för det är ju "gratis". Jag säger inte heller att borgligt är mindre glamoröst utan jag vill ju ha nära o kära med...KATJAB- Nej, har inte friat än. Ska fira den 20 februari. Svärföräldrarna ska passa lilleman, och så ska jag ta ut han på restaurang. =) Så då får vi se =)
  • KatjaB

ja men dåså Min jobbarkompis hade ett enkelt bröllop, han hade en kostym o hon köpte en balklänning på rea. De bjöd på kaffe och tårta, ingen middag och hon hade bara någon ros på armen istället för brudbukett. Deras bröllop gick på 2000 kr, så det är ju helt beroende på vad man vill ha.
    Sen om det blir borgerligt eller i kyrkan, det gör ju inget på priset. Men vill ni båda gifta er i kyrkan så ska ni ju såklart göra det.

Mela86 skrev 2010-02-05 18:15:28 följande:
    Sant.....Vi ska gifta oss i svärföräldrarnas trädgård hade jag tänkt. Har redan hört med de och det är okej.Jag har hittat en någorlunda billig klänning och sådär. Han har redan en kostym osv. Sonen e ju inte så dyr heller =) Jag tänkte att vi skulle bjuda på räkpaj. Den e fruktansvärt god. Och sambons mormor är suverän på att baka =) Jag ska bara förbereda mig på vad allt kostar, så han vet!
  • KatjaB

ja, hennes klänning var ju ett fynd o hans kostym hade de redan, så kläderna blev billiga. vet inte om de köpte vanliga tårtor eller om de hade svärmor som bakade.. minns faktiskt inte. Men ett bröllop kan ju vara precis hur billigt eller dyrt man vill göra det

• KatjaB

var då? låter konstigt, att gå till rådhuset är gratis. Om de däremot ska ta sig någonstans så kan man få betala ersättning

Bonbon skrev 2010-02-06 16:46:09 följande:
    Det kostar 500kr att gifta sig borgerligt!
Svar på tråden Om han inte vill gifta sig för att det är för dyrt så vill jag f**n gifta oss borgligt då!